حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی از رئوس اصلی برنامه‌های دولت
حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی از رئوس اصلی برنامه‌های دولت
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام نوروزی خود تأکید کرد: از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، توجه به مقوله حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور به یکی از رئوس اصلی برنامه‌های دولت بدل شد.

به گزارش«نبض انرژی»علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیام شادباش خود به مناسبت حلول سال نو و بهار طبیعت ضمن تبریک  اعیاد عزیز شعبانیه و ورود به ماه مبارک رمضان و آرزوی بهترین‌ها برای مردم شریف کشور، نظام، دولت و آرزوی طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری با اشاره به دستاوردهای این سازمان در سالی که گذشت، آورده است:

تلاش برای بهبود وضعیت همکاران خدوم سازمان حفاظت محیط زیست از اولویت‌های کاری مدیران این مجموعه در طول یکسال گذشته بوده است و در این راستا تلاش کردیم به مباحث دریافتی و درمانی کارکنان و به ویژه محیط‌بانان به عنوان مدافعان خط مقدم صیانت از طبیعت توجه بیشتری کنیم.

از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، توجه به مقوله حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور به یکی از رئوس اصلی برنامه‌های دولت بدل شد و در این زمینه، استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی محیط زیست در دستور کار قرار گرفت که یکی از ثمرات درخشان این رویکرد در سال 1401، برگزاری نشست وزیران محیط زیست کشورهای همجوار در تهران برای مدیریت پدیده گرد و غبار بود.

سلاجقه با تاکید بر پیگیری مجدانه به منظور تبیین خدمات شبانه روزی دولت مردمی و انقلابی، می‌افزاید: در راستای اهداف و برنامه‌های دولت مردمی و انقلابی، توجه به واژه «مردمی سازی» محیط زیست و استفاده از مشارکت عمومی برای اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی به جد دنبال می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه پیام خود، سند ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست را در قالب برنامه تحولی دولت انقلابی – مردمی نقشه راه خادمین محیط زیست کشور توصیف و بر تلاش در جهت اجرای کامل بندهای 15 گانه این سیاست‌ها توسط اعضای هیئت دولت تاکید کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به استمرار سفرهای استانی خود در سالی که گذشت، آن را در جهت نظارت میدانی بر عملکرد استان‌ها دانسته و خاطرنشان کرده است: ارزیابی عملکرد مدیران ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شده است و چنانچه به جمع‌بندی لازم بر ضرورت انجام تغییرات برسیم، قطعاً جابه‌جایی‌هایی صورت می‌گیرد و فرصت خدمت برای خدمت‌گزاران دیگر فراهم خواهد شد.

از طرفی تحقق شعار سال، بالاخص در مبحث دانش بنیان شدن و توجه ویژه به این سرمایه عظیم و خلاق کشور، فراهم شدن حضور دانش بنیان ها در حل مشکلات محیط زیست کشور را به فال نیک گرفت.

سلاجقه در پایان این پیام، با گرامیداشت تقارن بهار طبیعت و بهار دلها در سال 1402، حلول سال نو و ماه مبارک رمضان را به عموم هم میهنان عزیز و مسلمانان سراسر جهان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیقات همگان را در حفظ و نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان سرمایه های ملی کشور آرزو کرده است.