مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفند از ماه‌های گرم سال بیشتر شد
مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفند از ماه‌های گرم سال بیشتر شد
سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب شهروندان اصفهانی در اسفندماه بویژه ۵ روز منتهی به نوروز از ماه‌های گرم سال نیز بیشتر شده و شبکه توزیع آب استان کِشش این میزان مصارف را ندارد.

به گزارش«نبض انرژی»مجید مختاری با بیان اینکه افزایش مصارف آب در ایام پایانی سال نگران کننده است، اظهار داشت: هر سال در اسفند بین پنج تا ۲۰ درصد مصارف آب شرب اصفهان افزایش می‌یابد و از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه فشاری که بر شبکه توزیع آب استان وارد می‌شود وصف نشدنی است.

وی علت این افزایش را سنت خانه تکانی دانست و خاطرنشان کرد: در پنج روز منتهی به عید نوروز مصرف آب در اصفهان از ایام گرم سال نیز بیشتر است و شبکه ما کِشش این مصارف را ندارد.

مختاری میزان مصرف آب شرب ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روزهای عادی سال را ۱۱ تا ۱۲ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: با افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب این میزان به حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار لیتر در ثانیه می‌رسد و هر چه به روزها و ساعات پایانی سال نزدیک می‌شویم، میزان مصرف آب نیز بیشتر می‌شود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: بارش‌های زمستان امسال نباید ما را به اشتباه بیاندازد زیرا کمبود منابع آبی و خطر خشکسالی کماکان در کمین اصفهان است.

مختاری ابراز داشت: اگر هر شهروند در شبانه روز ۱۵ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند کمک به سزایی در تأمین آب شرب و بهداشت پایدار مشترکان این شرکت کرده است.

منبع: مهر