بهره‌مندی 2200 مشترک منطقه کوچینگ سیستان و بلوچستان از برق مطمئن
بهره‌مندی 2200 مشترک منطقه کوچینگ سیستان و بلوچستان از برق مطمئن
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: طی اقدامی جهادی، بیش از 2200 مشترک منطقه کوچینگ و آبگاه شهرستان نیکشهر از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “خلیل عوض‌زاده” اظهار داشت: با توجه به درخواست مردم این منطقه مبنی بر لزوم بهبود ولتاژ شبکه برق، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پرسنل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان قرار گرفت و پس از انجام بررسی‌های لازم، لزوم احداث خط جدید به طول ۱۹ کیلومتر مصوب شد.
وی ادامه داد: مشترکان برق منطقه کوچینگ و آبگاه در انتهای خط نیکو جهان از محل تغذیه پست فوق توزیع نیکشهر به طول ۱۹۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی قرار داشتند، که در فصل تابستان با توجه به شدت گرما و وارد مدار شدن لوازم سرمایشی به شبکه برق‌، مشترکان این منطقه دچار مشکل نوسانات و افت ولتاژ می‌شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی اقدامی جهادی، این پروژه از اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و در تیر ماه سال‌جاری با اعتباری بیش از 80 میلیارد ريال به پایان رسید.
عوض‌زاده، کوهستانی و سخت‌گذر بودن مسیر، عدم امکان تردد ماشین آلات سنگین، گرمای بیش از ۵۰ درجه، عدم راه دسترسی و غیره را از جمله چالش‌های اجرای این پروژه دانست و افزود: تمامی تجهیزات مورد نیاز این خط به صورت دستی منتقل و در ارتفاع بیش از ۲۵۰ متری از سطح زمین احداث شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم اجرایی این پروژه، رینگ شدن و مانور پذیری شبکه برق منطقه کوچینگ و آبگاه است که این موضوع کمک بسیار زیادی به کاهش خاموشی در شرایط بحرانی می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جهت رفع مشکل منطقه کوچینگ و آبگاه ۲ راه حل موقت و دائمی مورد توجه قرار گرفت، گفت: احداث خط جدید و اتصال شبکه برق این منطقه به فیدر ملوران از محل تغذیه پست فوق توزیع بنت برای رفع مشکلات ولتاژ این منطقه در کوتاه مدت و احداث پست فوق توزیع هیچان در این منطقه به عنوان اقدام بلندمدت پیشنهاد شده است.