مجوز انتشار اوراق مشارکت طرح‌های آبی به ۳۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت
مجوز انتشار اوراق مشارکت طرح‌های آبی به ۳۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت
به منظور تامین نظر شورای نگهبان مجوز انتشار ۶۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل طرح های نیمه تمام آبی در سال آینده به ۳۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۲ تبصره ۴ و ۵ این لایحه را اصلاح کردند.

در یکی از اصلاحات صورت گرفته در بند (ی) تبصره ۵ به دولت اجازه داده شد تا سیصد هزار میلیارد ریال در سقف بند «ب» این تبصره، انواع اوراق مالی اسلامی ‌از جمله اسناد خزانه اسلامی‌که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عقود اسلامی‌ باشد را منتشر و به ردیف درآمدی شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. این اوراق با رعایت ماده (۳۰) قانون ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور پس از مبادله موافقتنامه با سازمان ‌برنامه و بودجه کشور جهت احداث و تکمیل طرحهای نیمه‌تمام مهار و ‌تأمین آب کشور با اولویت طرحهای مرزی گرمسیری و سردسیری و طرحهای برق‌آبی، طرحهای آبرسانی به شهرها و روستاها، طرحهای ‌تأمین آب سیستان و بلوچستان و طرحهای زودبازده مهار آب در اختیار شرکتهای وابسته و تابعه وزارت نیرو قرار گیرد.

پیش از این مجلس مصوب کرده بود که ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح های آبی منتشر شود.

نمایندگان اجازی ۱ و ۲و ۳ این بند را نیز حذف کردند که قرار بود یکصدهزار میلیارد ریال از این اوراق صرف توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، احداث استخرهای ذخیره آب و انتقال آب الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و احداث جاده بین مزارع اختصاص می‌یابد؛ پنجاه هزار میلیاردریال از این اوراق برای ساخت و تجهیز و تعمیر خوابگاههای دانشجویی متأهلان و ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اولویت تکمیل مدارس خیّرساز و مدارس قابل حمل (کانکسی) و عشایری اختصاص یابد.

نمایندگان در ادامه برخی از اجزا و بندهای تبصره های ۴ و ۵ را اصلاح عبارتی کردند.

در بند الحاقی (۱) تبصره (۵) اصلاح شده نیز دولت مجاز شد ۲۰ هزار میلیاردریال اوراق مالی اسلامی‌ منتشر و منابع آن را برای تامین ماشین‌آلات آبرسانی و راهسازی و طرح‌های آب و راه عشایری هزینه نماید.