بيش از 3 هكتار از حریم و بستر رودخانه زاينده‌رود آزادسازي شد
بيش از 3 هكتار از حریم و بستر رودخانه زاينده‌رود آزادسازي شد
مدير رودخانه‌ها و سواحل شركت آب منطقه‌اي اصفهان گفت: نزديك به سه هكتار از رودخانه زاينده‌رود در محدوده بالادست و پايين دست سد مخزني زاينده‌رود در سال جاري آزاد سازي شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “احمدرضا صادقي” اظهار داشت: طرح حفاظت از رودخانه زاينده رود از سرشاخه‌هاي رودخانه در شهرستان‌هاي فريدونشهر و فريدن تا تالاب بين‌المللي گاوخوني از سال ۹۴ در حال اجرا است و بيش از صد نفر نيروي انساني شامل تيم‌هاي گشت و حقوقي از رودخانه زاينده رود حفاظت مي‌كنند.
وي افزود: اقدامات انجام شده تاكنون در مجموع سبب كاهش و جلوگيري از تصرفات بيشتر رودخانه و حريم و بستر و برداشت‌هاي غيرمجاز آب و پساب شده است‌.
مدير رودخانه‌ها و سواحل شركت آب منطقه‌اي اصفهان ادامه داد: از ديگر اقدامات انجام شده توسط دفتر مهندسي رودخانه‌ها وسواحل شركت آب منطقه‌اي، تعيين حد بستر و حريم رودخانه‌ها است كه با هدف بهره‌برداري از رودخانه، كاهش خطرات احتمالي سيلاب و جلوگيري از تجاوز به بستر و حريم رودخانه است.
مدير رودخانه‌ها و سواحل شركت آب منطقه‌اي اصفهان خاطرنشان كرد: براي تحقق اين امر انجام مطالعات تعيين حد بستر و حريم مرحله اول و مرحله دوم توسط مسئولان شركت آب منطقه‌اي اصفهان در بخش مهندسي رودخانه‌ها و سواحل مورد توجه قرار گرفته است و از ابتداي سال 1395 تا كنون در اين راستا حدود 29 هزار كيلومتر مطالعات مرحله اول انجام شده كه حدود 740 كيلومتر مطالعات مرحله اول تاييد شده و منتظر تاييديه سازمان نقشه برداري کشور است.
صادقي همچنين به ساماندهي و لايروبي رودخانه زاينده رود اشاره كرد و گفت: از سال ۹۵ تاكنون حدود 80 كيلومتر از رودخانه هاي استان ساماندهي شده است.
وي با اشاره به احداث بيش از 80 كيلومتر جاده ساحلي تاكنون، افزود: بيش از يك هزار كيلومتر از رودخانه‌هاي استان تاكنون رپرگذاري (شاخص گذاري حد و بستر رودخانه) شده است.