داخلی‌سازی و ترسیم چشم انداز “بندرامام نوین”، از دستاوردهای سال تولید
داخلی‌سازی و ترسیم چشم انداز “بندرامام نوین”، از دستاوردهای سال تولید
مجتمع پتروشیمی بندر امام با ترسیم چشم انداز "بندر امام نوین" در نظر دارد تا 5 سال آینده به 40 محصول متنوع برسد. این شرکت در حال حاضر 31 محصول از متنوع‌ترین زنجیره‌های تولید صنعت پتروشیمی کشور را تولید می‌کند و برنامه‌ریزی کرده است تا 5 سال آینده آن را به 40 محصول برساند که با این تولیدات، 9 محصول به زنجیره ارزش اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»انصاری نیک، مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در چهارمین دوره نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل، در تشریح چشم‌انداز ” بندرامام نوین” آن را توسعه محصولات بر پایه ظرفیت‌های داخلی مجتمع عنوان کرد و گفت: ۹ محصول برنامه‌ریزی شده بر مبنای ۳ زنجیره اصلی کلر، آروماتیک و الفین پایه‌ریزی شده و همه محصولات در نظر گرفته شده برای کشور استراتژیک است و در حال حاضر جزو محصولات وارداتی است.

انصاری نیک با اشاره به برگزاری همایش توسعه روابط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور در آبان ماه سال جاری، آن را در راستای چشم‌انداز “بندرامام نوین” دانست و تصریح کرد: در آن همایش ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۶۰۰ متخصص و دانشمند شرکت کردند و منجر به انعقاد ۷۰ تفاهم‌نامه شد که در حال سپری کردن مراحل طبق آیین‌نامه معاملات برای رسیدن به قرارداد هستیم.

به گفته او “بندرامام نوین” به عنوان متنوع‌ترین و بنیادی‌ترین مجتمع پتروشیمی ایران، در همه زمینه‌ها پیشرو خواهد بود.

 

۴۰۰ تجهیز به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال در پتروشیمی بندرامام داخلی‌سازی شد

دکتر انصاری نیک مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام از داخلی‌سازی ۴۰۰ تجهیز به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال در این مجتمع پتروشیمی خبر می‌دهد.

وی در آئین امضای قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد که پتروشیمی بندرامام ظرفیت تولید ۶ میلیون تن محصول را دارد که ۶۰ درصد آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام این آئین که با حضور علی عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و دیگر مدیران عامل گروه برگزار شد، بندرامام را متنوع‌ترین و بنیادی‌ترین مجتمع پتروشیمی ایران نام‌گذاری کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در هر شرایط در کنار مجتمع پتروشیمی بندرامام باشند.

انصاری نیک با ارائه گزارشی از ایرانی‌سازی قطعات در این شرکت افزود: در سال ۱۴۰۱ با سازنده‌های ایرانی حدود ۷هزار میلیارد ریال قرارداد عملیاتی شده است و حدود ۴۰۰ قطعه نیز داخلی‌سازی کرده ا یم که ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز مجتمع را شامل می‌شود.

وی همچنین دست‌یابی به ۷۰ درصد تجهیزات و ۸۰ درصد مواد شیمیایی ساخت داخل طی ۲ سال آینده را بخشی از اهداف بزرگ شرکت اعلام کرد.

انصاری نیک ضمن دعوت از شرکت‌ها اعلام کرد: در پورتال پتروشیمی بندرامام یک درگاه برای شرکت‌ها ایجاد کرده‌ایم که همه شرکت‌ها می‌توانند برای ارتباط و معرفی خود به ما از طریق آن اقدام نمایند.