کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی صنعت آب و برق برگزار می‌شود
کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی صنعت آب و برق برگزار می‌شود
هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) با شعار"مدیریت هوشمند صنعت آب و برق با GIS" و با هدف گسترش دانش فنی مربوط به GIS، ایجاد محیطی پویا برای تبادل نظر علمی و فنی پژوهشگران و نیز ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی، خرداد سال 1402 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “آزرم دهستانی” مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو با اعلام این خبر افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) می‌توانند آثار، مقالات و دستاوردهای خود را تا بیستم فروردین 1402 به دبیرخانه این کنفرانس ارسال کنند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو ضمن تشریح محورهای هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) گفت: راهبری و مدیریت، هوشمندسازی، نرم افزار و سامانه‌ها، داده‌ها و پردازش داده، زیرساخت، شبکه و سخت افزار، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، داده مکانی و SDI از محورهای اصلی این کنفرانس است.
وی هدف از برگزاری این رویداد را گسترش دانش فنی مربوط به GIS، ایجاد محیطی پویا برای تبادل نظر علمی و فنی پژوهشگران و نیز ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی و همچنین تشویق محققان در مشارکت فعال عنوان کرد.
دهستانی در ادامه تاکید کرد: برگزارکنندگان کنفرانس در تلاش هستند در راستای شعار سال‌جاری با عنوان “تولید، دانش بنیان و کارآفرین” و به منظور جذب مشارکت حداکثری نخبگان و ایده‌پردازان صنعت آب و برق، اقداماتی نوآورانه و خلاقانه را پیش‌بینی و در دستورکار قرار دهند.
وی یادآور شد: این کنفرانس با برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، ارائه مقالات در نشست‌های علمی- تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، میزگردهای علمی و نمایشگاه‌های جانبی در تلاش است علاقه‌مندان را با آخرین دستاوردهای دانش فنی در این زمینه آشنا کند.
همچنین “کامبیز ناظریان” با اشاره به برگزاری هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و برق به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، گفت: با هدف شناسایی و معرفی دستاوردهای پژوهشی و اجرایی حاصل شده در این حوزه و آشنایی محققان و پژوهشگران با دستاوردهای این بخش، هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق، دوم و سوم خرداد سال آینده به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اهمیت و لزوم استفاده از اطلاعات دقیق مکانی در سامانه‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های روز، نقش GIS در جهان امروز، گفت: دانش روز برای اثربخشی در تمامی حوزه‌های فناوری، خدمات و صنعت نیازمند استقرار کامل و دقیق داده‌های مکان محور است.
لازم به توضیح است؛ این کنفرانس به همت وزارت نیرو و با همکاری شرکت توزیع تهران بزرگ و همچنین مشارکت انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های مادر تخصصی، سازمان ساتبا، مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی کشور در دانشگاه علوم تحقیقات تهران برگزار می‌شود.
سابقه برگزاری این کنفرانس از سال 1388 بوده است که حتی با شیوع کرونا، به دلیل اهمیت این موضوع و جهت حفظ فرآیند، وزارت نیرو پنجمین و ششمین کنفرانس را بصورت وبینار تخصصی در سطح صنعت طی سال‌های 1399 و 1400 برگزار کرده است.
علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات تکمیلی به نشانی اینترنتی www.7gis-c.ir مراجعه کنند.