“ايرانی سازی” به سبك هلدينگ صنایع پتروشیمی خليج فارس
“ايرانی سازی” به سبك هلدينگ صنایع پتروشیمی خليج فارس
در رویداد چهارمين نمايشگاه و همايش تخصصي حمايت از ساخت داخل و دانش بنيـان در صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي، بیش از 200 تفاهم نامه، موافقت نامه و قرارداد به ارزش بیش از 20 هزار میلیارد تومان امضاء شد.

این رویداد نمایشگاه و همایش تخصصی که در تاریخ 24 تا 26 در جزیره کیش برگزار شد دارای امتیاز ویژه و متمایزی بود و آن حضور فعال صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه و همایش و همچنین نشست‌های تخصصی در این رویداد بود.

به گزارش نبض انرژی به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهرداد عظیمی دبير اجرايي چهارمين نمايشگاه و همايش تخصصي حمايت از ساخت داخل و دانش بنيـان در صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي، بیان کرد: در اين رويداد سه روزه، ٢٠ هزار میلیارد تومان سند، برای ایرانی‌سازی صنعت نفت به امضاء رسيده است.
وی در زمینه قراردادها و نوع همکاری صورت گرفته در این رویداد و دروهمی تخصصی، گفت: در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی، بیش از ۱۸۰ تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قرارداد به ارزش 13 هزار میلیارد ریال‌ با هلدینگ خلیج فارس منعقد شد.
دبیر اجرایی نمایشگاه چهارم افزود: میزان ریالی و ارزی تعدادی از این تفاهم‌نامه، موافقتنامه و قراردادها با هلدینگ هنوز محاسبه نشده است.
به گفته وی، در این رویداد سه روزه، همچنین دهها قرارداد بی شرکت‌های داخلی، بانک‌ها، مؤسسات علمی و تحقیقاتی معتبر که در این رویداد حاضر بودند، منعقد شده است.
عظيمي گفت: ارزش تفاهم‌های منعقد شده در نمایشگاه سال گذشته در حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده و امسال ارزش تفاهم‌ها و قراردادهای شرکت‌های تولیدی و طرح‌ها با شرکت‌های ایرانی به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 دستاوردها
دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنيـان در صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي، در زمینه دستاوردهای دیگر این رویداد نیز اضافه کرد: در كنار مقولاتي چون استقبال و حضور بي سابقه مديران و كارشناسان صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي و فعالان بانكي و بازار سرمايه، ايجاد پارك فناوري پرديس، برجسته سازي اهميت شركت هاي دانش بنيان، انعقاد تفاهم نامه‌ها، موافقت نامه‌ها، و قراردادها، ایرانی‌سازی دانش ساخت ده‌ها تجهیز پیچیده از کمپرسورهای رفت و برگشتی، پمپ‌های کرایوژنیک، کاتالیست‌ها، از دستاوردهاي نمایشگاه چهارم حمايت از ساخت داخل به شمار می‌رود.
 توجه به صنايع پايين دست و تكميل زنجيره ارزش
مهرداد عظیمی، با بیان اینکه امتیاز ویژه این دوره از نمایشگاه و همایش تخصصی، حضور فعال و متمایز صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: بیش از ۱۸۰ شرکت دانش بنیان در ۳۰۰ پروژه با هلدینگ خلیج فارس همکاری می‌کنند و حضور بیش از ۳۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه امسال در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع، نشانه‌ای دیگر از اهمیت دادن به شرکت‌های داخلي و تحقق شعار راهبردي امسال است.

 برگزاري پنل‌ها و نشست هاي تخصصي پرمحتوا
دبیر اجرایی چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و دانش بنيـان در صنعت پتروشيمي، پالايش و پتروپالايشي، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال، 38 پنل تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه صنايع پايين دستي برگزار ‌شد تا از ظرفیت نخبگان کشور برای هم اندیشی و تبادل نظر در موضوعات علمی و پژوهشی بیشتر استفاده شود.