گام‌های مؤثر صندوق‌های بازنشستگی نفت برای تعادل‌بخشی به منابع و مصارف
گام‌های مؤثر صندوق‌های بازنشستگی نفت برای تعادل‌بخشی به منابع و مصارف
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: جهت‌دهی اقتصادی برای تعادل‌بخشی به منابع و مصارف با نگاهی بلندمدت، یکی از دستاوردهای با اهمیت گروه اقتصادی صندوق‌ها در سال ۱۴۰۱ بوده است.

به گزارش«نبض انرژی»عبدالحسین بیات در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، اظهار کرد: آن چیزی که شیعیان را از دیگر ملت‌ها متمایز و برجسته می‌کند مقوله امید هست که برگرفته از فرهنگ مهدویت است؛ داشتن امید و انگیزه خصوصیت ممتاز این فرهنگ هستی‌بخش است.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی به‌طور طبیعی از محیط اقتصادی پیرامون تأثیر می‌پذیرند، افزود: برخی فعالیت‌های بنگاه اقتصادی صندوق‌ها رویه‌ای مرسوم است مانند تأمین منابع و پرداخت مستمری و مقرری اما برای استمرار این‌گونه امور متداول، نیازمند کارهای تحولی هستیم که به معنای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. شتاب پدیده‌های اقتصادی حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی از جمله صندوق‌ها، سبب فشردگی و تراکم امور در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: آمارها و گزارش‌های دریافتی از منابع مختلف مؤید ارزیابی مطلوب و نسبی از تحولات اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در یک سال گذشته است.

بیات ادامه داد: یکی از اقدام‌های ارزشمند حوزه توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، افزایش سهام صندوق‌ها در هلدینگ خلیج‌فارس بود؛ اقدام مهم دیگر جهت‌دهی منابع برای ایجاد تعادل در بین منابع و مصارف صندوق‌هاست. هرچه که جایگاه تأثیرگذاری بنگاه‌های اقتصادی ارتقا می‌یابد باید به همان نسبت دیدگاه و سازوکارهای مدیریتی را ارتقا بخشید.

وی گفت: تعادل‌بخشی منابع و مصارف صندوق بازنشستگی نفت آثار و پیامدهای بااهمیتی بر حوزه اقتصاد و اجتماع دارد زیرا با امر خدمات‌رسانی به بازنشستگان مهم‌ترین صنعت کشور که به‌عنوان پیشران اقتصادی کشور خوانده می‌شود در ارتباط است؛ از این رو این تحولات بر حوزه شاغلان نیز تأثیرگذار است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت مولدسازی دارایی‌ها را از ارزش‌های ممتاز و ضروری بنگاه اقتصادی دانست و تأکید کرد: شرکت فاوا نفت که ضرورت و خلأ حضور آن محسوس است یکی از زیرساخت‌های مهم است که در گذشته راکد مانده بود و امیدوارم فرایند فعال‌سازی آن شتاب گیرد.

بیات همچنین بیان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای زمان‌بر است بر این اساس باید از هم اکنون زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری های جدید در یک تا دو سال آینده تدارک دیده شود.

وی با بیان اینکه موفقیت صندوق نفت در آینده، بستگی به عملکرد ما در این دوره زمانی دارد، افزود: به‌طور حتم، حاکمیت فرهنگ همدلی و ثبات مدیریتی در گروه اقتصادی صندوق‌ها در طول سال گذشته یکی از عوامل مؤثر برای تحقق اهداف اقتصادی تا این مرحله بوده است؛ امیدوارم این فرهنگ تعاون و همدلی، استمرار و افزایش یابد تا به سهم خود در تقویت چشم‌انداز اقتصادی صندوق‌ها مؤثر باشیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت درباره اهمیت رفع بسترهای فسادزا و فسادآلود اظهار کرد: این موضوع بسیار جدی است از این رو کمیته‌های حسابرسی به شکل سازمان‌یافته و نهادینه، مظاهر، روزنه‌ها، رویه‌ها و فرایندها را بررسی کنند؛ آیین‌نامه‌های لازم را اصلاح یا تدوین، مصوب، جاری و ساری کنند و بر اجرای درست آن‌ها تأکید و نظارت کنند.

بیات با بیان اینکه تحول اقتصادی در گرو توسعه محور بودن است، افزود: صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از نوع سازمان‌ها و بنگاه‌هایی است که توسعه‌محوری در آن‌ها اهمیت فراوانی دارد؛ از این رو در اقدام‌های توسعه‌ای، تصمیم‌های درست مانع از زیان می‌شود و نفع بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به تلاش‌های مدیرعامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری اهداف گفت: با عنایت به تراکم کارهای اقتصادی در بنگاه‌های اقتصادی که به آن اشاره شد صمیمانه از تلاش‌های شبانه‌روزی آقای حاجی‌پور   قدردانی می‌کنم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت یادآور شد: سرپرست جدید شرکت سرمایه‌گذاری اهداف نیز از کارکنان انقلابی و کارآمد درون سازمان است که سوابق اجرایی و تخصصی طولانی در حوزه اقتصادی و مالی دارد؛ همچنین برخورداری از فرهنگ جهادی و پاکدستی از ویژگی‌های بارز وی است؛ امیدوارم به برکت این ایام فرخنده ایشان با همکاری همه معاونان و کارکنان در تحقق اهداف سازمانی گروه اقتصادی موفق و سربلند باشند.