نیروگاه بندرعباس در ساخت قطعات به خودکفایی رسید
نیروگاه بندرعباس در ساخت قطعات به خودکفایی رسید
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی گفت: نیروگاه بندرعباس در ساخت و بومی سازی قطعات کمپرسور هوای فشار قوی به خودکفایی ۱۰۰ درصدی رسیده است.

به گزارش«نبض انرژی»داریوش محمودی افزود: یکی از افتخارات نیروگاه هرمزگان در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این‌مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده‌ است.

وی بیان کرد: در بخش کمپرسور هوای فشار قوی در نیروگاه بندرعباس قطعاتی شامل شاتون، دسته‌شاتون، شافت و پیستون HP، فیلتر هوا، رینگ‌پیستون و رینگ‌رایدر و سوپاپ ورودی و یاتاقان ساخته شده است.

مدیر عامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: در عملیات و مدیریت نیروگاه‌ها، استفاده از کمپرسورهای هوا برای پاسخ‌گویی به نیازهای واحدها بسیار حائز اهمیت است و نیازهای تعمیر و نگهداری تجهیزات را برآورده می‌کند.

محمودی یادآورشد: در مرحله نخست بهره‌برداری از واحدهای تولید برق حرارتی برای پشتیبانی از عملیات، به‌تعداد زیادی دستگاه کنترل نیاز دارد که عملکرد این ابزارها، با هوای فشرده کنترل می‌شود و در مرحله دوم نیز انتخاب سیستم‌های کمپرسور هوا به‌عنوان یکی از عوامل مهم تامین‌کننده هوای فشرده در نیروگاه‌ها است.

وی ادامه داد: با همت و تلاش ماندگار کارکنان متخصص شرکت و بدون نیاز به کارشناس خارجی، ساخت و بازسازی قطعات کمپرسور هوای فشار قوی به‌طور کامل انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: باتوجه به نقاط قوت این تجهیزات، که به‌دست توانمند نیروهای متخصص داخلی ساخته شده، با رسیدن به خودکفایی در انجام چنین طرح‌هایی، دیگر نیازی به حضور شرکت‌های سازنده خارجی، جهت تعمیرات نداریم و کارشناسان داخلی می‌توانند برای ساخت این نوع قطعات اقدام کنند.