شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در عسلویه ساخته می‌شود
شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در عسلویه ساخته می‌شود
استاندار بوشهر از آغاز احداث شهرک جدید صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان عسلویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» احمد محمدی زاده پنجشنبه ۱۸ اسفند در نشست با مسئولان و نخبگان شهرستان عسلویه با بیان اینکه، وحدت شیعه و سنی رمز موفقیت در این منطقه است اظهار کرد: بحمدالله شاهد اتحاد و دوستی بین اهل تسنن و شیعه در این شهرستان هستیم و روز به روز این وحدت پررنگ‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه، عسلویه در شرایط کنونی، قابل مقایسه با ۴۰ سال پیش نیست افزود: امروز با تلاش نظام اسلامی، شاهد پیشرفت بی‌نظیری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در این نقطه هستیم و متخصصان داخلی نقش مهمی در توسعه و اعتلای پارس جنوبی داشته‌اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم همواره با جان و دل در دفاع از انقلاب و نظام پیشتاز بوده و هستند خاطر نشان کرد: مردم عسلویه اعم از شیعه و سنی با فداکاری، در برابر رژیم بعثی ایستادند و شهدای ارزشمندی تقدیم کردند.

محمدی زاده تصریح کرد: تکریم این مردم و بهبود خدمات‌رسانی به جامعه باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همانگونه که در جنگ نظامی با کمک مردم پیروز شدیم، در جنگ اقتصادی نیز با همراهی مردم و تلاش مضاعف دولت پیروز خواهیم شد.

محمدی زاده به خدمات دولت در شهرها و روستاهای عسلویه اشاره و عنوان کرد: در روستای اخند در عسلویه در سال جاری ۲ پروژه مهم اجرایی شد که تکمیل و آبگیری سد اخند و اجرای آب‌شیرین کن در این منطقه از مهم‌ترین پروژه‌های امسال اخند است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تکمیل اسکله نخل تقی، تکمیل مرکز بهداشتی نخل تقی، توسعه اسکله عسلویه و توسعه بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه، تنها بخشی از اقدامات سال جاری در این شهرستان است.

محمدی زاده تصریح کرد: شهرک جدید صنایع پایین دستی پتروشیمی را در شهرستان عسلویه شروع کرده‌ایم و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انتظار داریم مشارکت کرده و در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی اهتمام ورزند.

وی افزود: هلدینگ خلیج فارس و منطقه ویژه پارس جنوبی و پارک علم و فناوری خلیج فارس در این امر اهتمام دارند و در یکی از طرح‌های اجرا شده؛ از گوگرد، کود و سم و سایر مواد مصرفی تولید می‌شود.

محمدی زاده با دعوت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد کارخانه و واحدهای تولیدی در استان گفت: ساخت کارخانه، علاوه بر ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار، میزان تولید را نیز بالاتر می‌برد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی، اگر سرمایه‌گذاران ورود کنند، دستگاه‌های دولتی نیز در صدور مجوز، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تسطیح زمین و تامین آب و برق و گاز و … کمک و همراهی می‌کنند.

وی بر لزوم استخدام ۵۰ درصد نیروهای بومی در صنایع استان تأکید کرد و افزود: در سنوات گذشته، این‌مصوبه مورد کم‌توجهی بود که اکنون با تلاش مضاعف برای تحقق این مهم گام بر می‌داریم.

محمدی زاده با اشاره به دستور رئیس جمهور برای خاموش کردن فلرها در عسلویه تصریح کرد: رئیس جمهور دستور جمع‌آوری کامل فلرها در پارس جنوبی را به وزیر نفت داد و مقرر شد تا پایان دولت سیزدهم این مهم محقق شود.

وی گفت: رفع مشکل آب شرب مردم عسلویه یک مساله مهم است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و منطقه ویژه پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها باید حل شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تلاش برای افزایش حق آلایندگی در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان حق آلایندگی برای استان واریز شده و در واقع بیشتر پتروشیمی‌ها، برگ سبز گرفته بودند و جزو آلاینده‌ها محسوب نمی‌شدند که با ساز و کاری که اندیشیدیم و با پیگیری مجدانه مدیر کل محیط زیست استان، این رقم برای ۴ شهرستان جنوبی استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.