تخفیف ۵۰ میلیارد تومانی قبوض گاز مشترکان کردستانی
تخفیف ۵۰ میلیارد تومانی قبوض گاز مشترکان کردستانی
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ارتباط با دستور رئیس جمهور برای اعمال ۷۰ درصدی تخفیف قبوض گاز مشترکان در کشور گفت: در قالب همین دستورالعمل، ۵۰ میلیارد تومان تخفیف شامل مشترکان گاز استان شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» احمد فعله‌گری روز دوشنبه در همایش سالیانه دبیران و طلایه‌داران معروف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با عنوان “فریضتین، تبیین عملکرد و نهادینه سازی الگوی مصرف انرژی” اظهار کرد: ۸۱۳ هزار قبض جدید بر اساس اعمال ۷۰ درصدی تخفیف مورد نظر رئیس جمهور در کردستان برای ۲ ماه اخیر صادر شد.

وی مصرف گاز استان در سال جاری را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: طی سه ماه گذشته و با وجود سرمای شدید، هیچگونه افت فشار یا قطعی گاز در استان گزارش نشد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ۸۰ درصد مصرف گاز استان را مربوط به بخش خانگی اعلام کرد و گفت: در سه ماهه گذشته، با هدف کنترل مصرف گاز، ۱۵ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات و ۲ هرار و ۵۷۰ مورد بازدید از مشترکان بخش خصوصی انجام شد.

فعله‌گری از ثبت نام هزار و ۱۰۰ مشترک برای بهینه‌سازی موتورخانه خبر داد و ادامه داد: از این تعداد، تاکنون موتورخانه ۴۰۴ مشترک بهینه‌سازی و اصلاح شد.

وی با بیان اینکه گاز طبیعی تکمیل کننده چرخه حفاظت از محیط زیست است، افزود: باید با رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه گاز، این ثروت ملی را برای ایندگان حفظ کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: ایران دومین کشور دارنده ذخایر گاز طبیعی در جهان، چهارمین کشوز تولید کننده و سومین مصرف کننده گاز در دنیا است که عدد قابل توجهی است.

فعله‌گری با بیان اینکه فقط ۲ درصد تولید گاز کشور صادر می‌شود، ادامه داد: از آنجایی که کار استخراج گاز از منابع گازی در زیر دریا بسیار سخت و هزینه‌بردار است که همین موضوع و مصرف بالای مشترکان بخش خانگی، مدیریت مصرف انرژی را دشوار می‌کند.

تخفیف ۵۰ میلیارد تومانی قبوض گاز مشترکان کردستانی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف ما در شرایط کنونی شناساندن فرهنگ ایران اسلامی به نسل جوان و مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

محمود الله مرادی با بیان اینکه برخی از قدرت الهی ناامید هستند که البته اشتباه است، ادامه داد: یقین بدانید همه فتنه‌های دشمنان به رزمندگان اسلام ریشه‌کن خواهد شد.

وی یادآور شد: دشمن همه تلاش خود را بکار گرفته تا از طریق فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای، نسل جوان را به خود جذب و بر علیه نظام اسلامی وارد جنگ کند، همان کاری که در اغتشاشات اخیر دنبال اما با هوشیاری مردم خنثی شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه نسل جوان، از جنایت‌های دشمنان مطلع نیستند، اظهار کرد: دشمن از ابزار رسانه و در فضای مجازی، کاری کرده که منکر، معروف و معروف تبدیل به منکر شود.

در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت کردستان، ۳۳ شهر و هزار و ۵۷۳ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار است.