مصرف انرژی در ایران بیش از سه برابر میانگین جهان است
مصرف انرژی در ایران بیش از سه برابر میانگین جهان است
سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: سهم کشور ما در تولید انرژی ۳/۲ درصد جهان است، اما شدت مصرف انرژی تقریبا بیش از سه برابر میانگین جهان است که نشان می دهد شدت انرژی در ایران بالاست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» حلیاسادات حسینی در چهل و دومین رویداد «امید و افتخار» و آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ٤٠ کیلو واتی منطقه ٤ با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر در ٦١ نقطه نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در شهر تهران احداث شده است .

وی با اشاره به دستیابی شهرداری تهران به ظرفیت یک مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس اظهارکرد: بهره‌برداری از انرژی این نیروگاه‌ها معادل کاهش ١١٤٠ تن دی اکسید کربن در سال یا به عبارتی معادل کاشت ٤٨٠ اصله درخت در سال است.

حسینی افزود: بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ٤٠ کیلوواتی در منطقه ٤  معادل کاهش ٤٥ تن کاهش دی اکسید کربن در سال است.

وی با اشاره به تابش آفتاب گسترده در کشور و تابش طبیعی نور خورشید که ۵.۵ کیلوات بر ساعت است، گفت: با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی حتما می‌توانیم به کاهش مصرف برق کمک کنیم.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری تهران و توسعه انرژی‌های تجدید ناپذیر از جمله برنامه‌های شهرداری تهران است، تصریح کرد: پیرو نقشه راهی که از سوی اداره کل محیط زیست طراحی و تدوین شده، مناطق ٢٢ گانه شهر تهران موظف هستند سالانه ٢ درصد به تولید برق از انرژی خورشیدی اضافه کنند همچنین در حوزه کاهش آلودگی گام بردارند وامیدواریم در آینده این عدد چندین برابر مصرف فعلی باشد.