بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی کمک بزرگی به رفع ناترازی گاز می‌کند
بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی کمک بزرگی به رفع ناترازی گاز می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی اتفاق بزرگ و مبارکی است که در حل مشکل ناترازی گاز در کشور مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» مصطفی نخعی، با بیان اینکه ناترازی گاز در کشور بحث جدی است که هر سال نیز در حال افزایش است، اظهار کرد: حل موضوع ناترازی گاز به تولید و مصرف وابسته است، از یک طرف هم باید تولید گاز در کشور افزایش یاید و هم مصرف بهینه و کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه فاز ۱۴ پارس جنوبی آثار خود را در همین زمستان امسال گذاشت، افزود: بدون‌شک بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی اتفاق بزرگ و مبارکی است که در حل مشکل ناترازی گاز در کشور مؤثر خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان‌گونه که در بحث تولید گاز اقدام‌های خوبی انجام شده باید در خصوص بهره‌وری و مدیرت مصرف گاز و البته دیگر حوزه‌های انرژی نیز اقدام‌هایی انجام شود.

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی پنجشنبه هفته گذشته (۱۱ اسفندماه) با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مقام‌های کشوری و استان بوشهر، به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید. این پالایشگاه سیزدهمین پالایشگاه میدان مشترک پارس جنوبی است و با تکمیل آن دیگر پالایشگاهی برای این میدان مشترک ساخته نخواهد شد.