احداث کارخانه نوآوری نیرو برای فعالیت فناوران در صنعت آب و برق
احداث کارخانه نوآوری نیرو برای فعالیت فناوران در صنعت آب و برق
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از آغاز احداث کارخانه نوآوری نیرو در محل موسسه تحقیقات آب با هدف ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در صنعت آب و برق، خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»   “مریم کارگر نجفی” با بیان اینکه وزارت نیرو جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که آیین‌نامه دانش‌بنیان‌های مصوب هیئت وزیران را دریافت کرد، احداث کارخانه نوآوری را از جمله بندهای این آیین‌نامه دانست و افزود: به منظور تحقق این امر در مرحله نخست باید متولی اجرای آن تعیین شود و در این رابطه باید شرکت متولی جزو دانش‌بنیان‌ها باشد.
وی با بیان اینکه قرارداد ایجاد کارخانه نوآوری میان موسسه تحقیقات آب و شرکت خصوصی متولی به امضا رسیده است، اضافه کرد: بر این اساس این کارخانه در موسسه تحقیقات آب احداث خواهد شد.
کارگر نجفی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود از ابتدای سال آینده مراحل اجرایی این مهم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز و به دنبال آن تلاش می‌شود تسهیلاتی از صندوق نوآوری و صندوق پژوهش وزارت نیرو در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این امر ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های دانش‎‌بنیانی است که در حیطه وظایف وزارت نیرو در صنعت آب و برق فعالیت‌ می‌کنند، در همین راستا محصولات جدید صنعت آب و برق تولید و تجاری‌سازی خواهند شد.