جایگاه ویژه ایران در تولید اقلام دوار
جایگاه ویژه ایران در تولید اقلام دوار
مدیرعامل گروه مپنا تولید توربین را از اقدام‌های مهم کشور برشمرد و گفت: ایران در زمینه تولید توربین‌های بزرگ در میان پنج کشور برتر دنیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» عباس علی‌آبادی با اشاره به نقش مهم گروه مپنا در بخش‌های مختلف کشور گفت: این گروه در حوزه‌ای مختلف از جمله برق، نفت‌ و گاز و حمل‌ونقل فعالیت دارد و در پروژه‌های مختلف پارس‌جنوبی نیز فعالیت داشته و تأمین‌کننده بخش عمده نیازها و تجهیزات بوده است.

وی از نقش این گروه در فاز ۱۴ پارس‌جنوبی یاد کرد و افزود: تمام یوتیلیتی‌های این فاز شامل ازت، هوا و انواع آب، ساخت آب‌گیر، تولید بخار و پست برق به‌عهده مپنا بوده است.

مدیرعامل گروه مپنا مهم‌ترین کار این گروه در فاز ۱۴ را تولید توربوکمپرسورها برشمرد و تصریح کرد: این اقدام مهم همچون فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ به‌عهده مپنا بود که با وجود تحریم‌ها به‌دست توانمند متخصصان ایرانی انجام شد.

علی‌آبادی اقلام دوار را مهم‌ترین تجهیز پالایشگاه برشمرد و گفت: این تجهیزات به‌صورت تمام ایرانی در پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال گاز از سوی مپنا تأمین می‌شود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: طراحی، تأمین مواد اولیه و تولید این کمپرسورها به‌طور کامل در ایران انجام می‌شود.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه ایران یکی از پنج کشور اول دنیا در تولید توربین‌های بزرگ است، گفت: در ساخت توربین‌های کوچک نیز ۱۰ الی ۱۲ کشور فعال‌اند که به اذعان ارزیابان بین‌المللی از سال ۲۰۱۵ تاکنون در جایگاه سوم و چهارم قرار داریم.

علی‌آبادی تولید توربین را یک اقدام مهم برشمرد و تصریح کرد: کشوری که در زمینه تولید توربین فعال است در بسیاری از حوزه‌های تخصصی صاحب فناوری است و هیچ محدودیتی در زمینه فناوری ندارد.