رویداد تجاری‌سازی ۳۱ محصول فناورانه صنعت برق آغاز شد
رویداد تجاری‌سازی ۳۱ محصول فناورانه صنعت برق آغاز شد
رویداد تجاری‌سازی محصولات فناورانه صنعت برق، با هدف فراهم کردن زمینه‌های لازم برای معرفی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات انجام شده در پژوهشگاه نیرو و شرکت توانیر و نیز تکمیل چرخش ایده به محصول و ارائه محصول به بازار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در دو روز برپایی این رویداد، ۳۱ محصول فناورانه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق و شرکت مدیریت شبکه برق ایران در قالب چهار میزگرد با موضوع هوشمندسازی، افزایش پایدار شبکه، نوسازی (افزایش بهره برداری شبکه) و بومی سازی فناوری ساخت تجهیزات انتقال و توزیع معرفی و تجاری‌سازی خواهد شد.

برگزاری نشست چشم انداز تجاری‌سازی نتایج تحقیقات شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع از دیگر برنامه‌های این رویداد دو روزه است.

از مهمترین طرح‌های آماده ارائه در این رویداد می‌توان به طراحی و ساخت ایستگاه شارژر برای وسایل نقلیه توان پایین، سامانه پایش شبکه‌های توزیع برق مبتنی بر سیستم‌های پردازش تصویر و دوربین حرارتی، دستگاه کنترل و هشدار دمای قابل برنامه ریزی پست‌های ۲۰ کیلو ولت زمینی، سامانه پایش بهره‌برداری پست فوق توزیع، سامانه مانیتورینگ مصرف انرژی کولرهای آبی بر بستر اینترنت اشیا و سامانه مانیتورینگ اطلاعات لرزه نگاری مرکز دیسپاچینگ اشاره کرد.

عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری های صنعت برق، فراهم کردن زمینه‌های تجاری سازی شرکت‌های صنعت برق، حمایت از تولید صنعتی و تجاری سازی محصولات فناورانه منتج از تحقیقات صنعت برق، جلب مشارکت سرمایه گذاران جهت تامین مالی موردنیاز تجاری‌سازی محصولات فناورانه منتج از تحقیقات صنعت برق، از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

این رویداد با هدف آشنایی صاحبان صنایع، سازندگان، فناوران، سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها با توانمندی های تحقیقاتی و فناوری ها و محصولات پژوهشی آغاز شده است و در آن ۳۱ محصول منتج از تحقیقات در صنعت برق به‌منظور تجاری سازی و سرمایه گذاری به شرکت‌های توانمند، فناوران و سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

مخاطبان این رویداد، شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران هستند که متقاضی بهره برداری از دانش فنی به‌دست آمده از این تحقیقات برای تجاری سازی و تولید صنعتی هستند.

ارائه تسهیلات مالی اختصاصی حمایت از تجاری‌سازی محصولات فناورانه رویداد از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق انرژی است و پژوهشگاه نیرو نیز در جهت تسهیل سازی و ایجاد اطمینان برای سرمایه گذاران، تمهیدات مناسب و بازارسازی محصولات را فراهم می‌کند.