بهره‌برداری از پروژه سد باغان و فاز نخست طرح آب‌رسانی به جم
بهره‌برداری از پروژه سد باغان و فاز نخست طرح آب‌رسانی به جم
پروژه سد باغان و طرح آب‌رسانی به شهر جم که از جمله پروژه‌های مسئولیت اجتماعی پالایشگاه گاز فجر جم بود، در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» فاز نخست طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر پس از ۱۵سال توقف، تکمیل شد و در جریان سفر دو روزه سیدابراهیم رئیسی به استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

طرح آب‌رسانی سیراف – جم برای تأمین آب جمعیت ۱۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که با احداث فاز نخست آن جمعیت ۵۰ هزار نفر در پوشش تأمین آب شرب پایدار قرار گرفته‌اند.

سد باغان نیز به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ تأمین آب جنوب استان بوشهر، کنترل سیلاب‌های رودخانه باغان، تأمین آب شرب و صنعت در شهرستان جم و تأمین آب کشاورزی شهرستان دشتی را انجام می‌دهد.

این سد از نوع بتنی غلتکی و با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب است که در افق پیش‌بینی‌شده طرح، آب شرب پایدار برای بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بخش ریز و انارستان شهرستان جم را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر با تأمین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه، به‌ویژه صنعت نفت و گاز که اکنون از طریق آب زیرزمینی انجام می‌شود، آبخوان‌های دشت‌های جم و ریز احیا خواهند شد.

براساس این گزارش، شرکت پالایش گاز فجر جم همسو با عمل به مسئولیت اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه، در اجرا و تکمیل این طرح‌ها مشارکت داشته است.