آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان در بهبهان
آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان در بهبهان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از آغاز عملیات افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت ارجان شهر بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “محمود دشت‌بزرگ” اظهار کرد: با هدف آماده‌سازی و افزایش ظرفیت شبکه برای پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲، پروژه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان از پست‌های مهم منطقه در بحث پایداری شبکه، آغاز شده است.
وی افزود: بدین منظور یک ترانس ۳۱۵ مگاولت‌آمپری جایگزین ترانس ۲۰۰ مگاولتی موجود در پست ارجان خواهد شد و ۱۱۵ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این افزایش ظرفیت، ۱۲۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در حال حاضر دمونتاژ ترانس موجود در پست در حال انجام است و ترانس ۳۱۵ مگاولت آمپری با ۲۷۵ تن وزن برای مونتاژ و نصب، در مسیر حمل به پست ( اهواز به بهبهان) قرار دارد.
دشت‌بزرگ با بیان اینکه تلاش بر این است که تا پایان سال جاری عملیات نصب و برق‌داری انجام و پست وارد مدار شود، اضافه کرد: این افزایش ظرفیت کمک خواهد کرد که شبکه برق ناحیه ارجان (شرق خوزستان) که یک منطقه‌ صنعتی است و شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد از پایداری بهتری برخوردار شود.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.