تشریح اهداف و ماموریت های پتروشیمی جم در سال 98
تشریح اهداف و ماموریت های پتروشیمی جم در سال 98
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم از افزایش ظرفیت تولید اتیلن در این مجتمع پتروشیمی خبر داد و اعلام کرد: بر اساس برنامه زمان بندی، پیش بینی می شود طرح ABS & Rubber نیز تا شهریورماه 98 در مدار تولید و بهره برداری قرار بگیرد.

به گزارش نبض انرژی،  مهندس حسین میرافضلی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی جم در تشریح مهمترین ماموریت ها و اهداف در سال 98 گفت: بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی می شود طرح ABS & Rubber پتروشیمی جم تا شهریورماه سال جاری تکمیل و در مدار تولید و بهره برداری قرار بگیرد. مدیرعامل پتروشیمی جم با اعلام اینکه همزمان با افزایش تحریم ها و محدودیت ها استفاده از توان و ظرفیت سازندگان و صنعتگران ایرانی در سال جاری در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس تلاش می شود طرح ABS & Rubber پتروشیمی جم با استفاده حداکثری از توان سازندگان ایرانی در سال جاری به بهره برداری برسد.
این عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم در ادامه از آغاز عملیات اجرایی اولین طرح PDH/PP در عسلویه با هدف تکمیل زنجیره ارزش پروپان به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار پتروشیمی جم در سال 98 نام برد و افزود: هم اکنون مطالعات پایه و مهندسی این طرح انجام شده، زمین برای ساخت پروژه تامین و به زودی عملیات اجرایی و انتخاب پیمانکار این طرح آغاز خواهد شد. وی همچنین با اشاره به تبدیل شرکت تاپکو به هلدینگ، یادآور شد: تاپکو با در اختیار داشتن سه شرکت زیرمجموعه به ویژه دو شرکت فعال در صنایع تکمیلی و پائین دستی پتروشیمی به هلدینگ تبدیل شده و مهمترین ماموریت این هلدینگ تکمیل زنجیره های ارزش و تولید محصولات ارزشمند در صنعت پتروشیمی خواهد بود. میرافضلی از انجام پروژه تعمیرات پتروشیمی جم در سال 97 به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های اورهال در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور یاد کرد و اظهار داشت: در این پروژه تمامی واحدهای تولیدی و فرآیندی مورد تعمیرات اساسی قرار گرفتند و بدون حادثه این پروژه تکمیل و اهداف اجرای آن هم به طور کامل تحقق یافته است.
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به انجام این پروژه گسترده تعمیراتی در اوج آغاز تحریم ها، بیان کرد: با پایان تعمیرات هم اکنون وضعیت تولید در تمامی واحدهای فرآیندی پتروشیمی جم رضایت بخش بوده و در این پروژه علاوه بر تعمیر واحدها، تعویض تیپ مشعل، اصلاح و افزایش ظرفیت واحد الفین، بازسازی و نوسازی لوله های GRP در دستور کار قرار گرفت.
وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت تولید اتیلن اولین کوره واحد الفین پتروشیمی جم در سال 97، گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید اتیلن حدود 15 درصد افزایش یافت و عملیات افزایش ظرفیت سایر کوره ها هم در سال 98 با توان و دانش داخلی در دستور کار قرار گرفته است. میرافضلی از افزایش ظرفیت مصرف و دریافت +C3 به عنوان یکی دیگر از برنامه های به نتیجه رسیده پتروشیمی جم در سال 97 نام برد و خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در کنار تحقق اهداف و برنامه های تولید، کاهش ریسک تولید در مجتمع های پتروشیمی همجوار با دریافت بیشتر +C3 ، زمینه برای تولید محصولات ارزشمندتر هم فراهم شود.