افزایش قیمت نفت در پی بهبود چشم‌انداز تقاضای بخش‌ تولیدی چین
افزایش قیمت نفت در پی بهبود چشم‌انداز تقاضای بخش‌ تولیدی چین
بهبود چشم‌انداز تقاضای سوخت در پی جهش قابل‌ملاحظه فعالیت بخش‌های تولیدی در چین، قیمت نفت در بازارهای جهانی را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»خبرگزاری رویترز از سنگاپور، پس از جهش شدید در بخش‌های تولیدی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان که بهبود چشم‌انداز تقاضای جهانی سوخت را در پی داشت، قیمت نفت برای دومین جلسه معاملاتی پیاپی در روز چهارشنبه (دهم اسفندماه) افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه در ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه امروز در معاملات بازار آی‌سی‌ئی لندن با ۴۶ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۹۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه آوریل در معاملات امروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با ۴۲ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش ۷۷ دلار و ۴۷ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت‌های جهانی نفت خام همچنان با انتظارها برای احیای قابل‌توجه تقاضای سوخت در چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت خام جهان، حمایت می‌شود.

ییپ ژان رانگ، استراتژیست بازار در مؤسسه آی‌جی (IG) در این باره گفت: دور دیگری از غافلگیری افزایشی در شاخص  مدیران خرید در چین (PMI)، بیشتر از حد انتظار شرایط بهبودی را تقویت می‌کند و این شرایط از چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تر تقاضا برای نفت حمایت می‌کند.

وی افزود: این شرایط کاتالیزوری بسیار مورد نیاز برای قیمت‌های نفت بود تا از کاهش قیمت‌ها پس از معاملات روز دوشنبه (هشتم اسفندماه) استفاده کند.

بر اساس گزارش شاخص مدیران خرید (PMI) که روز چهارشنبه منتشر شد، داده‌ها نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین برای نخستین بار در هفت ماه گذشته در ماه فوریه افزایش یافت.