3 پروژه ‌شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد‌
3 پروژه ‌شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد‌
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب دریا به عنوان یک منبع پایدار به خصوص در استان‌های نوار ساحلی در اولویت بهره‌برداری قرار گرفته و در همین راستا، 3 طرح عظیم شیرین‌سازی آب در استان بوشهر در سفر هفته جاری رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»اتابک جعفری، با اشاره به بهره‌برداری از بسته طرح‌های مدیریت منابع جنوب کشور، اظهار داشت: توسعه زیرساخت آبرسانی در جهت پایان بخشیدن به تنش آبی شهرها و روستاهای کشور جزء اهداف تعیین شده در دولت سیزدهم بوده و تا این لحظه قطار پروژه‌های آبرسانی بدون توقف به حرکت خود ادامه داد است.

‌مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به بهره‌برداری از 3 طرح آب شیرین‌کن در استان بوشهر گفت: آب دریا به عنوان یک منبع پایدار به خصوص در استان‌های نوار ساحلی در اولویت فعالیت قرار گرفته و در همین راستا، 3 طرح عظیم شیرین‌سازی در استان بوشهر طی هفته جاری و در سفر رئیس‌جمهور به افتتاح می‌رسد.

وی افزود: فاز اول آب‌شیرین‌کن بوشهر، طرح شیرین‌سازی و انتقال آب از سیراف به جم و آب شیرین‌کن وحدتیه از جمله پروژه‌های یاد شده است که با هدف ارتقای تاب‌آوری منابع آب شرب این استان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

* بهره‌برداری از پروژه‌ای که 14 سال متوقف بود

جعفری با اشاره به ویژگی خاص این طرح‌ها گفت: طرح شیرین‌سازی و انتقال آب جم از سیراف، طرحی بود که 14 سال به دلایل مختلف متوقف بوده و مردم از این ناحیه آسیب دیده بودند که با تعریف یک فعالیت دقیق و جهادی طی 8 ماه به بهره‌برداری رسید و زمینه افزایش رفاه مردم را فراهم می‌کند.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن اشاره به تداوم توسعه زیرساخت آبرسانی گفت: خداحافظی با تنش آبی شهرهای کشور با توسعه زیرساخت و تعدد منابع آب در دستور کار قرار گرفته و این مهم در کنار مدیریت مصرف آب توسط مردم می‌تواند زمینه تامین پایدار این مایع حیات را فراهم کند.

منبع: فارس