افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک در فوریه
افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک در فوریه
تولید نفت خام اوپک در فوریه ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲۸.۹۷ میلیون بشکه در روز رسیده است، اما هنوز ۷۰۰ هزار بشکه کمتر از اوج تولید آن در ماه سپتامبر است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از اویل پرایس، تولید نفت خام اوپک در ماه جاری میلادی به‌طور متوسط 150 هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه گذشته افزایش داشته است.

تولید نفت خام اوپک در فوریه تا 28.97 میلیون بشکه در روز افزایش یافته، اما هنوز 700 هزار بشکه کمتر از اوج تولید آن در ماه سپتامبر است.

ائتلاف اوپک پلاس که حدود 40 درصد از تولید نفت دنیا را در اختیار دارد، هدف تولید نفت خود را به‌دنبال سقوط تقاضا طی بحران کرونا پایین آورد. این گروه تولید خود را از سال گذشته و به‌دنبال افزایش تقاضا به‌تدریج بالا برد، اما هنوز نتوانسته به هدف تولید ماهانه خود برسد.

اوپک پلاس از سپتامبر سال گذشته میلادی تصمیم به کاهش تولید گرفت. اولین کاهش تولید بسیار ملایم و تنها 100 هزار بشکه در روز بود. اما این کاهش تولید بیشتر نمادین بود، چون اوپک پلاس در آن زمان حدود 3 میلیون بشکه در روز پایین‌تر از هدف خود تولید می‌کرد. اما پس‌از کاهش قیمت نفت برنت از 120 دلار تا کمتر از 90 دلار تا اجلاس ماه اکتبر، این ائتلاف تصمیم گرفت تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز پایین بیاورد.

هدف تولید اوپک پلاس از آن زمان تغییری نداشته است.

تولید 10 عضو اوپک که بخشی از قرارداد اوپک پلاس هستند 880 هزار بشکه در روز در ماه فوریه پایین‌تر از اهداف تعیین‌شده بود.

بیشترین افزایش تولید اوپک در ماه فوریه متعلق به نیجریه است. تولید نفت این کشور 100 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. پس‌از نیجریه، عراق بیشترین افزایش تولید را ثبت کرده‌ است.

 از طرف دیگر، تولید نفت آنگولا 80 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

منبع: تسنیم