ارسال یک محموله از نفت خام ونزوئلا به اروپا توسط شرکت انی ایتالیا
ارسال یک محموله از نفت خام ونزوئلا به اروپا توسط شرکت انی ایتالیا
نفت‌کش افرامکس با پرچم یونان که در ماه جاری میلادی وارد آب‌های ونزوئلا شده بود، ۳۱۵ هزار بشکه نفت خام بوسکان و ۳۴۰ هزار بشکه نفت خامه رقیق شده این کشور را برای شرکت انی ایتالیا بارگیری کرده‌است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از رویترز، یک محموله حاوی 655 هزار بشکه نفت خام سنگین ونزوئلا متعلق به یک واحد از شرکت انی ایتالیا در روز جمعه یکی از بنادر تحت مدیریت شرکت نفت دولتی ونزوئلا را ترک کرد. این اولین صادرات نفت ونزوئلا به اروپا پس‌از یک وقفه سه ماهه است.

 این شرکت ایتالیایی به‌همراه شرکت رپسول اسپانیا در سال گذشته میلادی مجوز صادرات نفت ونزوئلا به اروپا را از آمریکا دریافت کردند. این محموله‌های نفتی در ازای بدهی ونزوئلا به این کشورها و به‌دنبال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا دریافت می‌شوند.

 این مجوزها گاهی در سال گذشته میلادی صادر می‌شد. اما از ابتدای سال جاری میلادی بیشتر صادرات نفت ونزوئلا در بحبوحه اقدامات رئیس جدید شرکت نفت دولتی این کشور در بررسی مفاد قراردادها متوقف شده‌است.

نفت‌کش افرامکس با پرچم یونان که در ماه جاری میلادی وارد آب‌های ونزوئلا شده بود، 315 هزار بشکه نفت خام بوسکان و 340 هزار بشکه نفت خامه رقیق شده این کشور را بارگیری کرده‌است.

 اسناد شرکت نفت دولتی ونزوئلا و همچنین اطلاعات مؤسسه ریفینیتیو ایکون نشان می‌دهند مقصد این نفت‌کش پالایشگاه کارتاخنا متعلق به شرکت رپسول اسپانیاست. این پالایشگاه در گذشته نفت سنگین ونزوئلا را فراوری می‌کرد.

 طبق همین اسناد، شرکت انی ایتالیا دو محموله از نفت خام رقیق‌شده‌ ونزوئلا را در ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال گذشته میلادی و دو محموله را هم در ماه نوامبر دریافت کرده‌است. این محموله‌های نفتی به ایتالیا و اسپانیا در رفع کمبود درجات خاصی از نفت خام به‌دنبال تحریم‌های مربوط به حمله روسیه به اوکراین کمک کرده‌اند.

 شرکت شورون آمریکا هم مجوز صادرات نفت ونزوئلا را در ماه نوامبر دریافت کرد و قرار است بیش‌از 100 هزار بشکه در روز نفت این کشور را در ماه جاری میلادی به آمریکا صادر کند.

منبع: تسنیم