همکاری اقتصادی تهران و پکن دستاوردهای مطلوبی برای آینده ایران دارد
همکاری اقتصادی تهران و پکن دستاوردهای مطلوبی برای آینده ایران دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همکاری اقتصادی ایران و چین منسجم‌تر از همیشه است و سفر اخیر رئیس‌جمهوری به این کشور می‌تواند دستاوردهای خوبی برای ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»هادی بیگی‌نژاد، با بیان اینکه سفر اخیر رئیس‌جمهوری و برخی اعضای کابینه به چین نشان داد ایران جایگاه خوبی در نظام بین‌الملل دارد، اظهار کرد: سفر سیدابراهیم رئیسی به چین نشان داد سطح روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری اقتصادی ایران و چین منسجم‌تر از همیشه است، افزود: سفر اخیر رئیس‌جمهوری به چین می‌تواند در آینده دستاوردهای خوبی برای کشور داشته باشد. تأثیر این سفر از لحاظ مختلف قابلیت توسعه دارد و می‌تواند به تقویت همکاری تهران – پکن منجر شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحکیم روابط ایران و چین در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی باعث بی‌اثر شدن تحریم‌ها خواهد شد، گفت: دشمنان هیچگاه نمی‌توانند در هدف خود برای انزوای ایران در نظام بین‌الملل به نتیجه برسند.

شایان یادآوری است که رئیس‌جمهوری هفته گذشته ۲۴ بهمن‌ماه در صدر هیئتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی شی جین پینگ، همتای چینی خود عازم پکن شد. در این سفر جواد اوجی، وزیر نفت نیز به‌عنوان یکی از اعضای هیئت دولت، رئیسی را همراهی کرد.