جایگاه دفاتر CRM باید ارتقا و توسعه یابد
جایگاه دفاتر CRM باید ارتقا و توسعه یابد
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در همایش مدیران دفاتر CRM، بر ارتقا و توسعه مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان تأکید کرد و گفت: توجه به این مهم گام بزرگی در افزایش رضایت مشترکان است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “هاشم امینی” در نخستین همایش مدیران دفاتر و مراکز مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور که به میزبانی آبفای مشهد برگزار شد، بیان کرد: این دفاتر به دلیل حساسیت بالایی که در ارتباط با مردم دارند می‌بایست نزدیک‌ترین شرایط را به لحاظ سازمانی به مدیر ارشد سازمان داشته باشند.
به گفته وی، هنوز ارتباط CRM با روابط عمومی، بهره‌برداری و مشترکان به صورت کامل فراهم نشده است و باید هر چه سریعتر این خلأ برطرف شود.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: باید هر روز در CRM یک حرف جدید بزنیم، در چنین شرایطی، اگر توسعه و سر و سامان دادن به دفاتر CRM پیگیری نشود، قطعا نسبت به مطالبات مردمی دچار عقب ماندگی شده که همین موضوع می‌تواند تبعات اجتماعی، نارضایتی‌های مختلف و حتی مشکلات امنیتی را در پی داشته باشد.
وی با اشاره به تاکیدات وزیر نیرو و نیز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در این‌باره، خاطر‌نشان کرد: انتظار از همه شرکت‌های آب و فاضلاب و بویژه دفاتر مدیریت ارتباط با مشتریان این است که طی یک برنامه زمانی کوتاه مدت، تمامی اطلاعات حوادث، تعمیرات و شکایات را هم در شهرها و هم در روستاها در سامانه ملی داشته باشیم.
امینی اضافه کرد: بر همین اساس لازم است با یک برنامه‌ریزی مشخص و مدون، تمامی کمبودها چه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و حتی کمبود نیروی انسانی برطرف شود.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان امر سقایی را توفیقی بزرگ و ارزشمند دانست که خداوند متعال به همه خدمت‌گزاران در شرکت‌های آب و فاضلاب عنایت کرده و خدمت در این مسیر اجر دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.
گفتنی است؛ در بخش اول این جلسه که با حضور مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، دوره آموزشی با عنوان مدیریت ارتباط با مشتری توسط دکتر خیاط برای شرکت کنندگان ارائه شد.