صنعت پتروشیمی به بلوغ رسیده و خط‌شکن اقتصاد کشور است
صنعت پتروشیمی به بلوغ رسیده و خط‌شکن اقتصاد کشور است
مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه گفت: صنعت پتروشیمی ایران به بلوغ رسیده و می‌توان گفت خط‌شکن اقتصاد وابسته و نماد اقتصاد مقاومتی است و همه باید برای اعتلای این صنعت ارزش‌آفرین تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علی چگنی در پایان سفر مدیران، رؤسا و کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منطقه عسلویه اظهار کرد: در گذشته اقتصاد ما وابسته به نفت بود، اما امروز با فاصله گرفتن از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده و مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانه‌های تحریم، صنعت پتروشیمی ایران نشان داد به‌درستی در مسیر توسعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه دیپلمات‌ها نماینده همه کشور در خارج از کشور هستند، گفت: وقتی دستاوردهای صنعت پتروشیمی را مشاهده می‌کنید همه احساس غرور می‌کنند و دیپلمات‌های کشورمان کمک خواهند کرد تا دسترسی به بازارهای نو و جذب سرمایه‌های جدید برای پتروشیمی‌ها تسهیل شود و به این منظور آماده هرگونه همکاری هستیم.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه تصریح کرد: پتروشیمی در ایران به بلوغ رسیده و می‌توان گفت خط‌شکن اقتصاد وابسته و نماد اقتصاد مقاومتی شده است و همه باید برای اعتلای این صنعت ارزش‌آفرین تلاش کنیم.