استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های اکو و شانگهای در توسعه صادرات پتروشیمی‌ها
استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های اکو و شانگهای در توسعه صادرات پتروشیمی‌ها
رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به رشد صادرات غیرنفتی و شناسایی بازارهای جدید برای محصولات پتروشیمی کشورمان با همکاری وزارت امور خارجه گفت: به این منظور می‌توان از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی مانند اکو و پیمان شانگهای بهره برد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»حسین علیمراد درباره سفر دوروزه مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه به منطقه عسلویه اظهار کرد: سفر مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه به منطقه عسلویه سبب آشنایی دستگاه دیپلماسی کشور با فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت نفت به‌ویژه صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی شد.

وی با اشاره به لزوم رفع موانع برای صادرات محصولات پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه متوازن قرار دارد و به این منظور ظرفیت‌های مطلوبی برای رشد صادرات وجود دارد و همکاری وزارت امور خارجه برای تسهیل صادرات بسیار اثربخش خواهد بود.

رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: مذاکرات رودررو با مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی ازسوی متولیان سیاست خارجی کشور در کنار مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان پشتیبان صنعت پتروشیمی کشور، فرصتی مناسب بود تا بعضی از تنگناهای تولید یا صادرات و راهکارهای برون‌رفت از آن بررسی شود.

علیمراد ادامه داد: شناخت ظرفیت‌های تولید و آشنایی با توانمندی‌های موجود در زمینه ساخت داخل از جمله تولید کاتالیست، محصولات متنوع پلیمری و مواد شیمیایی و تأمین تجهیزات و امکان صادرات به کشورهای دیگر بر اساس نیاز بخش‌های مختلف صنایع پتروشیمی دیگر کشورها در بازدید مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه به‌طور دقیق و جامع بررسی و رایزنی‌های مهمی شد.

وی بیان کرد: افزایش صادرات غیرنفتی و شناسایی بازارهای جدید برای محصولات پتروشیمی با همکاری وزارت امور خارجه می‌تواند به گسترش بازارهای هدف منجر شود و ارزآوری مطلوبی را به همراه آورد و به این منظور از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی مانند اکو و پیمان شانگهای بهره برد.