231 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب در استان اصفهان
231 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب در استان اصفهان
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حجم آب صرفه‌جویی شده از محل پرکردن چاه‌های غیرمجاز در استان اصفهان 231 میلیون مترمکعب است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمد خلجی” افزود: این مقدار صرفه‌جویی ناشی از انسداد بیش از 8 هزار و  667 حلقه چاه غیر مجاز بوده است.
وی با بیان اینکه مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی، اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است، تصریح کرد: در استان اصفهان تعداد 17 هزار و 551  پروانه بهره‌برداری مربوط به چاه‌های کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.
خلجی اضافه کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌ها منجر به کاهش برداشت 946 میلیون مترمکعب در حجم برداشت پروانه‌های صادر شده چاه‌های کشاورزی شده است.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: از سال 1384 تاکنون چهار هزار و 525 دستگاه و تجهیزات حفاری غیرمجاز در استان توقیف شده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری 677 حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، اظهار کرد: از سال 1396 تا کنون چهار هزار و 923 کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.
خلجی افزود: تقویت گروه‌های گشت و بازرسی در استان اصفهان به تعداد 60 اکیپ در سطح دشت‌های استان اصفهان منجر به گزارش به موقع و جلوگیری از بسیاری از تخلفات آبی شده است.
به گفته وی، انجام مطالعات تعیین عمق سقف کف شکنی چاه‌ها در 17 دشت نیز به پایان رسیده است.
مدیرحفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن در آبخوان‌ها، تجهیزات  GPSروی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده و نظارت بر این دستگاه‌های حفاری به صورت مستمر انجام می‌شود.