آیا “جنگل‌های عمودی” به کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها کمک می‌کنند؟
آیا “جنگل‌های عمودی” به کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها کمک می‌کنند؟
نتایج مطالعه‌ای که اخیراً توسط دانشمندان ایتالیایی بر روی جنگل‌های عمودی انجام شده، نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوا باشند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»معضل آلودگی هوا علاوه بر کشور ما در بسیاری از کشورهای جهان نیز وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا مقامات کشورهای درگیر با آلودگی هوا به سمت راهکارهای نوینی برای کاهش این معضل بروند.

یکی از این راهکارها که توسط یک مهندس ایتالیایی به نام استفانو بوری مطرح شده است، استفاده از جنگل‌های عمودی در دل کلان‌شهرهاست! این جنگل‌ها که مانند پیچکی سبز به دور ساختمان‌ها می‌پیچند، مدیریت کاهش و افزایش دما در داخل و خارج ساختمان را انجام می‌دهند، CO2 و گرد و غبار را جذب می‌کنند و در عین حال برای رسیدن به هوای پاک‌تر اکسیژن تولید می‌کنند.

برآوردها حاکی از این است که اگر این ساختمان‌ها دارای 1100 درخت و 2500 گیاه باشند، می‌تواند هر سال حدود 25 تن دی‌اکسید کربن جذب کرده و 60 کیلوگرم اکسیژن در روز تولید کنند.

نتایج مطالعه‌ای که اخیراً  توسط دانشمندان ایتالیایی بر روی جنگل‌های عمودی انجام شده، نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی هوا باشند. هرچند که تعداد ساختمان‌های جنگلی نسبت به مساحت و جمعیت شهرها اهمیت دارد.

نمونه این ساختمان‌ها در میلان ایتالیا و  لوزان سوئیس وجود دارد و در آخرین مورد نیز شهر “نانجینگ” چین به دو جنگل عمودی مجهز شده است.

منبع:تسنیم