سلاجقه: باید به سمت تولید خودروهای برقی و کم مصرف حرکت کنیم
سلاجقه: باید به سمت تولید خودروهای برقی و کم مصرف حرکت کنیم
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید به سمت تولید خودروهای برقی، کم مصرف و منطبق با استاندارد روز دنیا برویم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی سلاجقه در حاشیه بازدید از خط تولید شرکت ایران خودرو دیزل اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا با افزایش تنوع و کیفیت در تولید محصولاتمان، زمینه رقابت با دیگر تولیدکنندگان را در عرصه‌های بین‌المللی را فراهم آوریم.

وی با تأکید بر لزوم تولید خودروهای باکیفیت بر اساس استانداردهای روز دنیا برای کاهش انتشار آلاینده‌های جوی، تصریح کرد: البته وزارت نفت هم باید سوخت تولیدی متناسب با یورو 5 و 6 را ارائه کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در اجلاس کاپ 27 در شرم‌الشیخ مصر مطرح شد که تا سال 2026 هر کالایی که می‌خواهد وارد یا صادر شود باید برچسب کربن داشته باشد، بنابراین ما هم باید در فرآیند کیفی‌سازی سوخت، گام‌های جدی برداریم.

سلاجقه با ابراز رضایت از عملکرد شرکت ایران خودرو دیزل در مدیریت پسماند و پساب بیان کرد: البته در مورد آنچه در جو منتشر می‌شود، این شرکت باید تلاش کند تا با رعایت استانداردهای محیط زیستی، همواره سبز بماند. در مجموعه ایران خودرو دیزل این ظرفیت وجود دارد که با برنامه‌ریزی درست و به‌روز کردن خط تولید، در یک بازه زمانی مشخص، فناوری های خودروها را ارتقاء دهد و به سمت تولید خودروهای برقی، کم مصرف و منطبق با استاندارد روز دنیا برود.

وی با اشاره به تولید اولین اتوبوس تمام برقی کشور در مجموعه ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد: تولید اتوبوس‌های برقی در کشور، یک اقدام بسیار مهم است. استفاده از این اتوبوس‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهایی چون تهران که بیشترین سهم آلودگی هوای آن مربوط به وسایل نقلیه متحرک است، بسیار کارگشا خواهد بود.

در ادامه مدیرعامل ایران خودرو دیزل نیز با اشاره به وجود 321 هزار خودروی تجاری فرسوده در کشور گفت: با خروج این خودروها از چرخه فعالیت، 25 میلیارد لیتر صرفه‌جویی سوخت در یک بازه 5 ساله اتفاق می‌افتد.