تحویل و تزریق ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده جدید ایران‌خودرو به ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور
تحویل و تزریق ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده جدید ایران‌خودرو به ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور
۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده جدید ایران‌خودرو به‌منظور نوسازی و تقویت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل امروز (چهارشنبه، سوم اسفندماه) در آیین تحویل این کشنده‌های جدید گفت: اقدام و عمل همسو با حمایت از تولید داخل در وزارت نفت و جهش تولید در شرکت ایران‌خودرو با این گام برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سوخت کشور اجرایی شده است.

وی افزود: اکنون ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرودیزل وجود دارد و با ۳۰۰ قطعه‌ساز فعال داخلی در زنجیره ارزش در حال همکاری هستیم.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل تأکید کرد: هم‌اکنون با ظرفیت مطلوبی برای پاسخ به نیازهای داخلی مطابق با استانداردهای جهانی روبه‌رو هستیم.

توسلی‌مهر همچنین با تأکید بر لزوم حمایت وزارت نفت و سازمان محیط زیست از تولید محصولات برقی تصریح کرد: خودروهای کشنده تولیدشده دارای استانداردهای هشتادوپنج‌گانه و در کلاس خودروهای جهانی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار دستگاه کامیون کشنده در این شرکت وجود دارد و اکنون روزانه ۳۲ دستگاه کشنده در این شرکت تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل با اشاره به جهش تولید محصولات این شرکت از سال ۹۹ تصریح کرد: در دو سال گذشته ۱۳ محصول جدید در این شرکت به تولید انبوه رسیده است.

توسلی‌مهر بیان کرد: شرکت ایران‌خودرو دیزل هم‌اکنون ۴۱ درصد در بازار خودروهای کشنده سهم دارد که این سهم سال آینده باز هم افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا، سرمایه موردنیاز این پروژه توسط شرکت‌های حمل‌ونقل خصوصی طرف قرارداد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور تأمین شده و هدف از اجرای آن نوسازی ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای کشور، اجرای طرح کهاب بر روی نفتکش‌های سوخت‌رسان جاده‌ای و تقویت ناوگان حمل‌ونقل تأمین سوخت مایع نیروگاه‌های کشور است.

اجرای عملیات پایدار تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی موردنیاز بخش‌های مختلف از جمله جایگاه‌های عرضه سوخت و به‌ویژه نیروگاه‌های برق حرارتی است که ۱۰۰ درصد با توان داخلی اجرایی شده است.

بر این اساس، ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده توسط شرکت ایران‌خودرو دیزل و با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل بخش خصوصی تولید شده است.