استفاده ۶۰ درصدی نیروگاه ها از گاز در دوماه سرد سال
استفاده ۶۰ درصدی نیروگاه ها از گاز در دوماه سرد سال
سخنگوی صنعت برق گفت: در دو ماه سرد سال نیروگاه ها ۶۰ درصد گاز و ۴۰ درصد سوخت مایع مصرف کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، در رابطه با میزان استفاده سوخت مازوت در ماه‌های سرد سال گفت: میزان سوخت هرساله زمستان با توجه به اینکه مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا می‌کند ما مجبور هستیم از سوخت جایگزین که سوخت مایع یا همان مازوت است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که نیروگاه‌هایی که گازوئیل دارند از گازوئیل استفاده می‌کنند و نیروگاه‌های مازوت سوز از مازوت استفاده می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق در این زمینه توضیح داد: حدود ۱۵ درصد از نیروگاه‌های ما از مازوت استفاده می‌کنند و ۸۵ درصد از نیروگاه‌ها از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند، عمدتاً از گازوئیل استفاده می‌شود و زمانی که مصرف در بخش خانگی و تجاری بالا می‌رود چاره‌ای جز استفاده از سوخت مازوت برای جبران محدودیت‌ها وجود ندارد.

رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که امسال نسبت به سال‌های گذشته به چه میزان استفاده از سوخت مازوت افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: از نظر مصرف تغییرات عمده‌ای صورت نگرفته است و در دو ماه سرد سال نزدیک به ۶۰ درصد از گاز و حدود ۴۰ درصد از سوخت مازوت و گازوئیل استفاده کرده ایم. البته باید در نظر داشت که معمولاً گازوئیل دو برابر مازوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر