تفاهم‌نامه سه‌جانبه مدیریت اکتشاف با مدیریت پژوهش و فناوری و دانشگاه صنعتی شاهرود امضا شد
تفاهم‌نامه سه‌جانبه مدیریت اکتشاف با مدیریت پژوهش و فناوری و دانشگاه صنعتی شاهرود امضا شد
جانمایی مسائل پژوهشی در زنجیره ارزش اکتشاف و نقشه‌ راه طرح‌های اکتشافی مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، روز پنجشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) تفاهم‌نامه طرح کاربرد ژئومکانیک در اکتشاف منابع هیدروکربنی و فناوری‌های نو حفاری و مهندسی نفت ازسوی مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در نشستی  سه‌جانبه‌ با مرتضی ایزدی‌فر، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود و مهدیا مطهری، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود امضا شد.

در این نشست که مجریان طرح حضور داشتند، وضع پیشرفت پروژه‌های طرح نیز مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، همچنین تفاهم‌نامه‌ همکاری بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت و دانشگاه صنعتی شاهرود امضا شد.

بر اساس این گزارش، مهدی فکور، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در اجرای پروژه‌های طرح ژئومکانیک، بر لزوم توجه ویژه در جانمایی مسائل پژوهشی در زنجیره ارزش اکتشاف و نقشه‌ راه طرح‌های اکتشافی تأکید کرد و این موضوع را از راهبردهای مهم مدیریت اکتشاف برشمرد.

وی لزوم توجه ویژه به موضوع شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های پرشمار موجود در کشور برای توسعۀ فناوری را حیاتی دانست و وابستگی بیش از حد شرکت‌های زایشی به دانشگاه‌ها را از آسیب‌های جدی این دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد.

در ادامه این نشست مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاه‌ها در زیست‌بوم نوآوری صنعت نفت و گاز، بازنگری نقشه‌ راه طرح‌های پژوهشی و نگاه پویا در این موضوع را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی حضور اعضای شبکه نوآوری در نشست‌های راهبری طرح‌ها را نیز به‌عنوان پیشنهادی برای معنابخشی به مسئله شبکه‌سازی در مسیر توسعه فناوری مطرح کرد.