آب ۸ حلقه چاه سنقر برای سال آینده ذخیره شد
آب ۸ حلقه چاه سنقر برای سال آینده ذخیره شد
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقر از راه‌اندازی چشمه جدید «سراب گزنهله» جهت تامین آب شرب این شهر و از مدار خارج کردن هشت حلقه چاه آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محمد مهدی سلطانیان، گفت: افت شدید سطح منابع آبی زیرزمینی شهرستان در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی و به منظور ذخیره آب چاه‌های موجود، بر آن شدیم تا با تدابیر جدی از بروز مشکلات کم آبی شهرستان در فصل تابستان جلوگیری نماییم.

به گفته وی بدین منظور با کمک اکیپ حوادث و اتفاقات امور آبفای سنقر، با وارد مدار کردن چشمه جدید در محل سراب گزنهله شهر سنقر جهت تامین آب شرب مشترکان به میزان ۷۰ لیتر بر ثانیه از این محل به آب شرب شهر اضافه و نسبت به خاموش کردن تعداد هشت حلقه چاه جهت ذخیره آب در تابستان آینده اقدام شد.

مدیر امور آبفای شهرستان سنقر اقدامات انجام شده به این منظور را شامل لوله گذاری در سایز ۲۵۰پلی اتیلن به طول ۱۰ متر ، ساخت آبگیر فلزی جهت جمع آوری جریان آب و اعمال تغییرات در خطوط انتقال و اتصال به چشمه جدید برشمرد.

روستای گزنهله، یکی از روستاهای شهرستان سنقر، واقع در استان کرمانشاه می باشد. این سراب در روستایی به همین نام یکی از پنجاه منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه می باشد.

درختان، کوهستان، مراتع و چشمه، همسایه روستای گزنهله می باشد. روستای گزنهله را با سراب زیبایی که دارد می شناسند. سرچشمه سراب گزنهله در روستایی تازه آباد روبروی روستای گزنهله قرار دارد که از دل کوهستان‌های آن سرازیر می شود و سپس به روستاهای پایین دست جریان می یابد.

شهرستان سنقرکلیایی در ۹۴ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه قراردارد.

منبع: ایرنا