گازرسانی به ۵۵۳ واحد صنعتی و تولیدی کرمانشاه اقدام ماندگار دولت سیزدهم
گازرسانی به ۵۵۳ واحد صنعتی و تولیدی کرمانشاه اقدام ماندگار دولت سیزدهم
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: طی ۲ سال گذشته با تلاش جهادی و شبانه‌روزی کارکنان این شرکت ۵۵۳ واحد صنعتی و تولیدی در استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» ناصر حسینی اظهار کرد: از این تعداد، ۲۶۳ واحد صنعتی و تولیدی در سال گذشته گازدار شده اند و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۹۰ واحد دیگر از گاز طبیعی برخوردار شده اند.

وی افزود: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی استان در مجموع ۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط شرکت گاز هزینه شده است.

حسینی یادآور شد: با گازرسانی به این واحدها روزانه ۷۹ هزار مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع شده و از سویی دیگر موجب کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش هزینه های تولید و در نتیجه سودآوری بیشتر برای صنایع داخلی می شود.

وی ادامه داد: برنامه گازرسانی به صنایع استان در سال جاری ۲۵۰ واحد پیش بینی شده بود ولی با تلاش جهادی همکاران واحد گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کرمانشاه، این تعداد تا پایان بهمن ماه به ۲۹۰ مورد رسیده است که پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز به ۳۰۴ واحد افزایش پیدا کند.

سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان از گاز برخوردار هستند

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه اضافه کرد: با گازرسانی به این تعداد از واحدها در سال جاری هم اینک سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان نقش گاز در بندهای سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: هم اینک بیشترین گاز مصرفی استان متعلق به واحدهای صنعتی است به طوری که این رقم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کل مصرف را شامل می شود.

۲۰ شهرک صنعتی استان کرمانشاه از گاز طبیعی برخوردار است

حسینی با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم تا به صورت ویژه گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی را تامین کنیم اضافه کرد: از مجموع شهرک های صنعتی فعال استان نیز با گازرسانی به شهرک های صنعتی ثلاث باباجانی و جوانرود مجموع شهرک های گازدار استان به ۲۰ مورد رسید.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: به طور قطع استفاده هرچه بیشتری صنایع و واحدهای تولیدی از گاز طبیعی می تواند ضمن حفظ پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از مصرف سوخت های فسیلی، صرفه جویی مناسبی را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده و در نهایت نیز از نظر اقتصادی و ملی نیز برای کشور و استان هم تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: شرکت گاز استان کرمانشاه هیچ محدودیتی در زمینه ارایه گاز به واحدهای تولیدی و صنعتی ندارد و ضمن حمایت های مالی دولت جدید از این مساله، متقاضیان می توانند ضمن ارایه درخواست خود، در اسرع وقت ضمن بهره مندی از این نعمت خدادادی، عضوی از هزاران مشترک این شرکت باشند.

حسینی با اشاره به ارزش بسیار بالا و اهمیت فوق‌العاده انرژی گاز در توسعه اقتصادی کشور گفت: خوشبختانه ایران دومین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد ولی متاسفانه دومین مصرف کننده گاز جهان نیز بوده و بخش اعظم گاز کشور صرف مصارف غیرصنعتی می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

کرمانشاه نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

منبع: ایرنا