امضای ۲۱ تفاهم‌نامه و قرارداد برای حمایت از «ساخت داخل» در صنعت پتروشیمی
امضای ۲۱ تفاهم‌نامه و قرارداد برای حمایت از «ساخت داخل» در صنعت پتروشیمی
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس گفت: شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت ۲۱ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های ایرانی و دانش بنیان در نمایشگاه «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» امضا کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» رشید قانعی اظهار کرد: در نمایشگاه «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسید که مقدمات اجرای آن نیز فراهم است.

وی افزود: علاوه بر این، امسال برای نخستین بار در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، به شکل ویژه‌ای به بخش پایین دستی توجه شد و حتی یکی از ۳ ناحیه نمایشگاه به این موضوع اختصاص یافت.

گفتنی است، در میان زیرمجموعه‌های پترول، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان ۷ تفاهم‌نامه به ارزش بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال در زمینه حمایت از ساخت داخل امضا کرد؛ از جمله کالاهای ساخت داخل مورد حمایت این شرکت می‌توان به کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی اشاره کرد.

همچنین پتروشیمی ایلام ۸ تفاهم‌نامه با شرکت‌های ایرانی و دانش بنیان‌ها امضا کرد که ارزش آن معادل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، به علاوه ۱۰ میلیون یورو بود.

پتروشیمی ارغوان گستر ایلام نیز ۴ تفاهم‌نامه و قرارداد در زمینه حمایت از ساخت داخل منعقد کرد که ارزش آن‌ها معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو است.

شرکت پتروشیمی صدف خلیج فارس نیز ۲ تفاهم‌نامه و قرارداد امضا کرد که ارزش آن معادل ۸۴۰ میلیارد ریال است.