توسعه پالایشگاه لاوان با هدف تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی
توسعه پالایشگاه لاوان با هدف تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی
مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی لاوان با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی، از موافقت هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با تخصیص زمین برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه لاوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یعقوبعلی طالبی، با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی و شعار تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان، طرح پترو پالایش لاوان در دستور کار قرار گرفت و مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران روند اجرای این طرح مهم را تسهیل نموده است.

وی با بیان اینکه تخصیص زمین در جزیره لاوان، منوط به تصویب و ابلاغ طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لاوان توسط شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است، تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، این شرکت با همکاری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مجوز لازم جهت تخصیص اراضی مورد نیاز اجرای طرح پتروپالایشگاه لاوان را اخذ نموده است.

مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی لاوان در رابطه با فرایند اجرایی تحویل زمین به شرکت پالایش نفت لاوان در حداقل بازه زمانی، یادآور شد: با همکاری شرکت ملی نفت ایران و با هماهنگی‌های به عمل آمده، فرآیند اجرایی تحویل زمین این طرح ملی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام و زمین را در اختیار شرکت پالایش نفت لاوان قرار خواهیم داد. دستیابی به این امر، نیازمند انجام اقداماتی از سوی شرکت پالایش نفت لاوان است که در جلسات مشترک مدیریتی به آن شرکت اعلام شده است.