طرح جدید لاك پشت آب بان در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب رونمایی شد
طرح جدید لاك پشت آب بان در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب رونمایی شد
با حضور وزیر کشور از طرح جدید لاك پشت آب بان در راستای ترویج فرهنگ مدیریت و ترویج مصرف بهینه آب در نمایشگاه نخستین رویداد ملی ایران قوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» در راستای طرح ملی داناب، نماد لاک پشت آب بان برگرفته از صبوری و آهسته و پیوسته حرکت کردن لاک پشت و نشانگر طول عمر برای این موجود است و این نماد حاکی از آن است که اگر از منابع آبی به اندازه نیاز و منطقی برداشت کنیم برای همیشه آب خواهیم داشت و می توان از بحران آب، عبور امنی داشت.
وزیر کشور در آئین رونمایی از طرح جدید لاک پشت آب بان ضمن مثمر ثمر خواندن فرهنگ سازی در مدیریت مصرف گفت: تاکنون، قوانین زیادی در کشور، در زمینه بهینه سازی  آب وانرژی تصویب شده است؛ با این وجود متاسفانه شاهد هستیم که در نوع مصرف مردم بخصوص کشاورزان در بحث آب کشاورزی تاثیر چندانی نداشته و این موضوع می طلبد نحوه و نوع تبلیغ و تذکر نیز تغییر کند.
“احمد وحیدی” افزود: همه مسئولان باید در نگرش خود از بعد حکمرانی صرف به سمت فرهنگ سازی حرکت کنند و خود را در حفظ و حراست از منابع ملی مسئول و شریک بدانند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان و دست اندرکاران این طرح گفت: انتظار می‌رود این طرح بازویی در راستای تغییر الگوی کشت و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باشد.
“سیداعتضاد مقیمی” ادامه داد: این طرح با سیاست‌های ترویجی و فرهنگی وزارت نیرو هم راستا بوده و با ورود به جامعه دانش آموزشی و کشاورزی می‌تواند در سوق دادن جامعه به سمت رعایت الگوی مصرف کمک شایانی کند.