اجرای پروژه‌های مهم آبی برای پایداری در تامین آب شرب یزد
اجرای پروژه‌های مهم آبی برای پایداری در تامین آب شرب یزد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به محدودیت منابع آبی متعارف دراستان و اولویت وزارت نیرو درسرعت بخشیدن به تامین آب شرب و پایداری آن درشهرها و روستاهای دارای تنش آبی، از اجرای طرح‌های نوین آبی با اعتباری بالغ بر 240هزارمیلیارد ریال در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمدمهدی جوادیان‌زاده” با برشمردن اقدامات مهم شرکت درتامین آب شرب و پایداری آن در سال‌های اخیر و پاسخ به انتظارات وزارت نیرو در این راستا اظهار داشت: در حال حاضر، پروژه خط سبز آبرسان صنایع که برای اولین بار در کشوربه صورت کاملا فنی و استاندارد اجرا می شود و می تواند با بازتخصیص پساب به جای آب کیفی 2  تا 3 میلیون مترمکعب به تامین آب شرب اضافه کند، در دو فاز در دست اجراست.
وی همچنین از در دست اجرا بودن پروژه مهم انتقال آب از خرسان به یزد خبر داد و گفت: این پروژه نیز کاملا کاربرد شرب دارد و تامین آب پایدار را فراهم خواهد کرد.
جوادیان زاده پروژه جدید و منحصر به فرد بازچرخانی پساب جهت تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی را از دیگر طرح‌های نوین شرکت آب منطقه‌ای برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح های نوین در یزد نگرانی‌های تامین آب پایدار استان را تا حدودی کاهش دهند.
وی مجهز کردن بیش از 90درصد چاه‌های کشاورزی و 50درصد چاه‌های صنعتی استان به کنتور هوشمند، طرح تحویل حجمی آب به بخش کشاورزی،اتمام سد خوانسار هرات و تکمیل عملیات احداث بیش از 110هزار متر مکعب مخزن را از اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای در راستای تامین آب شرب برشمرد.