جایگاه ویژه مدیریت بحران در راهبرد صنعت گاز ایران
جایگاه ویژه مدیریت بحران در راهبرد صنعت گاز ایران
مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مدیریت بحران در این شرکت جایگاه ویژه‌ای دارد، از وجود نقشه راه مدیریت بحران در هرکدام از شرکت‌های تابع با توجه به حوزه مأموریت و اقلیم مشخص خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی در حاشیه «نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١» درباره جایگاه مدیریت بحران در چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران گفت: در صنعت گاز هم با بحران‌های صنعتی روبه‌رو هستیم و هم بحران‌های طبیعی، همچنین از آنجا که گاز بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را به خود اختصاص داده، توجه به مؤلفه‌های مدیریت بحران در این صنعت برای تداوم جریان پایدار گاز جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی بحران‌ها و مدیریت خطراتی که برای صنعت گاز وجود دارد، از وظایف اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران است، افزود: در زمان وقوع بحران، مدیریت بحران به دو شکل تجهیزاتی و تکنیکی است و شرکت ملی گاز ایران ضمن مشارکت در این رویداد، دستاوردهای مرتبط با مدیریت بحران را که از سوی نهادهای زیرمجموعه و همکاران شرکت به‌ویژه در عرصه دانش‌بنیان تولید شده به نمایش گذاشته است.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در مدیریت بحران اقدام‌ها فراصنعتی و همکاری نهادها با یکدیگر ضروری است. از این رو برگزاری این رویداد و نمایشگاه جانبی آن برای هم‌افزایی شرکت‌ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در عرصه مدیریت بحران، اقدام قابل توجهی محسوب می‌شود.

نورموسوی درباره توانمندی‌های اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران برای مدیریت بحران‌های طبیعی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران از آمادگی کاملی برای مدیریت بحران برخوردار است و مشخصاً همه شرکت‌های تابع این شرکت نقشه راه خود را با توجه به اقلیم مربوطه دارند تا به نحو احسن و با کمترین خسارت، مدیریت بحران پیش از حادثه و در زمان حادثه انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه توجه به دستاوردها و تولید محصولات دانش‌بنیان در عرصه مدیریت بحران برای شرکت ملی گاز ایران جایگاه مهمی دارد، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که همواره به‌دنبال آن هستیم، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده بار اول و شرکت‌هایی که در چرخه تولیدات دانش‌بنیان شرکت ملی گاز ایران شناخته‌شده هستند، محصولات باکیفیتی را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.