جلوگیری از فروش نفت ایران ازسوی دشمنان شکست خورد
جلوگیری از فروش نفت ایران ازسوی دشمنان شکست خورد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمنان اعلام کردند شما نمی‌توانید نفت بفروشید، اما لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و مقدار نفتی که در آن اعلام شده است می‌توانیم بفروشیم و بر آن مبنا بودجه تنظیم می‌شود مشخص است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» سعید جلیلی شامگاه یکشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) با حضور در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه دشمنان خود اعلام کردند به‌دنبال فشار حداکثری بر ایران هستند و این فشار حداکثری را نیز اعمال کردند، اظهار کرد: دشمنان همه این فشارها را وارد کردند، برای نمونه می‌گفتند ما اجازه نمی‌دهیم ایران حتی یک بشکه نفت بفروشد. این موضوع را در همین سه چهار سال اخیر بیان کردند، اما نتیجه آن چه شد؟

وی افزود: پارسال و در همین ایام بود که نه یک روزنامه‌نگار یا نویسنده، بلکه مقام‌های رسمی آمریکا عنوان کردند فشار حداکثری شکست فاحش خورده است. ادعای من نیست که تحلیل کنم بگویم شکست خوردند، این عین اظهارهای آنها بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمنان اعلام کردند شما نمی‌توانید نفت بفروشید، اما لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و مقدار نفتی که در آن اعلام شده می‌توانیم بفروشیم و بر آن مبنا بودجه بسته می‌شود مشخص است.

جلیلی گفت: اینها گفته‌هایی است که خود آنها بیان کردند، این نیست که برای نمونه ما بیاییم تحلیل کنیم و بگوییم اینها شکست خوردند، طرف خود آمده و این مطلب را بیان کرده، یا همین قضیه فروش نفت. گفتند شما حتی یک بشکه نفت نباید بفروشید، امروز بودجه ما را دنیا می‌بیند، بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز مشخص است که چه مقدار نفت و با چه قیمتی می‌فروشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود:  موضوعی هم که اعلام شده در دیوان محاسبات بررسی می‌شود، در چنین شرایطی که او (دشمن) از فشار حداکثری جواب نگرفت، گزینه نظامی را بیان کرد، ترور و هدف قرار دادن تاسیسات و افراد ما را به‌کار بست که هیچ‌کدام آن هم جواب نداد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اگر فهرستی که اینها می‌توانستند روی کاغذ بیاورند که این کارها را علیه ملت ایران انجام می‌دهیم نگاهی بیندازیم می‌بینیم همه آنها را انجام داده‌اند، اما ما در چه نقطه‌ای هستیم؟ در نقطه‌ای که ملت امروز با افتخار چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرد و وارد چهل‌وپنجمین سال می‌شود، این بسیار ارزشمند است.