افزایش ۱.۷ درصدی تقاضا برای بنزین در آمریکا
افزایش ۱.۷ درصدی تقاضا برای بنزین در آمریکا
تقاضای بنزین در آمریکا ۱.۷ درصد در هفته گذشته افزایش داشته و به ۸.۴۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از رویترز، طبق گزارش مؤسسه آمریکایی گس‌بادی، تقاضای بنزین در آمریکا در هفته گذشته 1.7 درصد افزایش داشته و به 8.45 میلیون بشکه در روز رسیده است. تقاضا برای بنزین در این کشور در کل روزهای هفته گذشته رو به افزایش بوده‌است.

 پاتریک دی‌هان، سرپرست تحلیلگران نفتی در گس‌بادی که قیمت جهانی سوخت را بررسی می‌کند، گفت تقاضا برای بنزین در هفته منتهی به پنجم فوریه 3.7 درصد بالاتر از متوسط ماهانه بوده است.

وی گفت برای اولین‌بار از ماه ژوئن، تقاضای بنزین در آمریکا نه‌تنها به‌صورت روزانه افزایش یافته بلکه بالاتر از متوسط چهار هفته قبل‌از آن بوده‌است. مصرف بنزین در آمریکا بیشترین افزایش هفتگی را از هفته‌ منتهی به 18 دسامبر که تقاضا برابر با 8.74 میلیون بشکه در روز بود ثبت کرده‌است.

 افزایش تقاضا در آمریکا پس‌از آن صورت گرفت که اداره اطلاعات انرژی این کشور اعلام کرد ذخایر بنزین آمریکا 5 میلیون بشکه در هفته منتهی به سوم فوریه افزایش یافته و به 239.6 میلیون بشکه رسیده است.

 قیمت عمده‌فروشی بنزین هم اخیراً در آمریکا رو به افزایش است. قیمت معاملات آتی بنزین از 2 دلار و 32 سنت در هر گالن در سوم فوریه به 2 دلار و 50 سنت در هر گالن در روز جمعه افزایش یافت.

 دراین‌بین، قیمت نفت بیش‌از 2 درصد در روز جمعه بالا رفت و یک افزایش هفتگی 8 درصدی را ثبت کرد. این افزایش قیمت به‌دنبال اطلاعیه روسیه مبنی‌بر کاهش 500 هزار بشکه‌ای تولید در ماه مارس صورت گرفت.

منبع: تسنیم