افزایش 4 درصدی تامین برق صنایع در تابستان امسال نسبت به سال قبل| دومین نیروگاه برق صنایع در فولاد مبارکه راه اندازی می‌شود
افزایش 4 درصدی تامین برق صنایع در تابستان امسال نسبت به سال قبل| دومین نیروگاه برق صنایع در فولاد مبارکه راه اندازی می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 4درصدی تامین برق صنایع نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اولین نیروگاه برق صنایع در سمنان راه اندازی شده است و دومین نیروگاه برای فولاد مبارکه راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  سیدرضا فاطمی امین با اشاره به وضعیت تامین گاز و برق واحد‌های تولیدی گفت: سال‌هاست مشکل قطعی برق و گاز در واحد‌های تولیدی وجود دارد، چرا که سرمایه‌گذاری در دهه گذشته برای توسعه شبکه برق و گاز صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: در موضوع برق با وزارت نیرو برای ساخت ۱۴هزار مگاوات نیروگاه توافق کردیم و هم اکنون نیز برخی از واحد‌های صنعتی، نیروگاه در حال احداث دارند که اولین آن در سمنان راه اندازی شده است. همچنین یکی دیگر از نیروگاه‌ها نیز برای فولاد مبارکه است که راه اندازی می‌شود.
فاطمی امین با اشاره به این که نمی‌توانیم منتظر توسعه صنعت برق در بخش‌های خارج از صنعت بمانیم، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته طی یک برنامه سه ساله می‌توانیم از تامین برق واحد‌های تولیدی اطمینان داشته باشیم و تولید کمترین آسیب را ببیند. البته برنامه دیگر را باید در حوزه کاهش مصرف دنبال کنیم.
وی اضافه کرد: البته در این میان تدابیری هم صورت می‌گیرد به عنوان نمونه در تابستان امسال صنعت ۴درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل برق بیشتری استفاده کرد و این امر با همکاری وزارتخانه‌ای صمت و نیرو با نظم خوبی انجام شد و قطعی‌های یکباره برق که به تولید خسارات وارد می‌کرد، از بین رفت.
وی تاکید کرد: چالش اصلی ما در سال آینده گاز خواهد بود تا برق؛ که آن را هم با کار مشترک مرتفع می‌کنیم.