مصرف گاز از مرز ۶۵۱ میلیون مترمکعب عبور کرد| افت فشار یا قطعی گاز نداریم
مصرف گاز از مرز ۶۵۱ میلیون مترمکعب عبور کرد| افت فشار یا قطعی گاز نداریم
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه مصرف گاز در کشور به بیش از ۶۵۱ میلیون متر مکعب رسیده است، گفت: این میزان مصرف در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۷۵ درصد مصرف را به خود اختصاص داده است.

عباس اعظمی سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» با اشاره به مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور گفت: مصرف گاز در کشور روند روبه افزایشی داشته به طوری که به بیش از ۶۵۱ میلیون متر مکعب رسیده است و هم اکنون شبکه پایدار است و مشکلی برای تامین گاز وجود ندارد. مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۷۵ درصد مصرف را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان مصرف گاز را دارند، تاکید کرد: در شرایط کنونی مصرف گاز تهران ۱۱۷ میلیون مترمکعب، خراسان رضوی ۵۸ میلیون مترمکعب، اصفهان ۴۵ میلیون مترمکعب و مازندارن به ۴۳ میلیون مترمکعب است که درواقع این استان‌ها بالاترین عدد مصرفی گاز را به خود اختصاص داده‌اند.

اعظمی با بیان اینکه افت فشار و قطعی گاز در کشور نداریم، افزود: با توجه به سرد شدن هوا و بارندگی در برخی از استان‌ها از هموطنان درخواست می‌شود که مصرف گاز خودشان را مدیریت کرده تا با افت فشار مواجه نشویم؛ چرا که این سامانه طی روز‌های آینده نیز در کشور فعال بوده و حتما حفظ پایداری مستلزم مدیریت شدت مصرف انرژی است.