انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به ایلام مطابق نص صریح قانون بودجه است
انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به ایلام مطابق نص صریح قانون بودجه است
نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتقال پرونده مالیات نفت و گاز غرب به ایلام نص صریح قانون بودجه است، گفت: این موضوع باید در فضایی صمیمی و برادرانه حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»بهزاد علیزاده گفت: ۹۷ درصد از تولید شرکت نفت و گاز غرب در حوزه استان ایلام انجام می شود که متاسفانه از بدو تاسیس این شرکت تا سال ۹۹ حتی یک ریال بابت مالیات و ارزش افزوده آن به ایلام پرداخت نشده بود.

وی افزود: با پیگیری ها از طریق رییس وقت سازمان امور مالیاتی سهم ۹۷ درصدی مالیات و ارزش افزوده ایلام مربوط به سال ۹۹ در ۲ نوبت سال ۱۴۰۰ پرداخت شد.

نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع دیگری که لازم بود پیگیری شود، انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان ایلام بود که به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز به آن اشاره شده بود، بدلیل اینکه عمده تولید در ایلام صورت می گیرد، این پرونده باید به استان منتقل می شد که با تلاش های استاندار و هم افزایی نمایندگان استان در مجلس این پرونده به ایلام منتقل گردید.

علیزاده یادآور شد: البته در این مورد نمایندگان محترم استان کرمانشاه اظهار نظرهایی داشتند که با پیگیری‌های انجام شده با وزیر اقتصاد و سازمان امور مالیاتی آنها مجاب شدند این پرونده به ایلام منتقل شود.

وی اضافه کرد: این مسئله بر اساس نص صریح قانون بودجه ۱۴۰۱ بوده و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز به آن اشاره شده است، عدالت نیز حکم می کند این اتفاق بیافتد، چراکه وقتی ۹۷ درصد منابع در ایلام تولید می شود، آیا رواست این پرونده جای دیگری باشد.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ضمن احترام به حسن همجواری و برادری با توجه به ریشه های عمیق فرهنگی، قومی و دینی میان مردم استان های ایلام و کرمانشاه که از قدیم برقرار بوده است، اما در محاسبات و موضوعی مثل مالیات نفت و گاز قاعدتاً باید این اتفاق می افتاد.

علیزاده تاکید کرد: استان ایلام نه از جانب مردم و نه از جانب مسوولان و نمایندگان استان در مجلس زیاده خواهی نکرده و تنها بدنبال حقی بوده اند که باید از گذشته ادا می شد، ولی متاسفانه مسوولان کوتاهی کرده بودند و امروز با وحدت نظر این اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: البته ما باید یک هدف بالاتر را دنبال کنیم و آن تأسیس شرکت نفت و گاز در استان است و بارها اعلام کرده ایم این موضوع منافاتی با وجود شرکت نفت و گاز در کرمانشاه ندارد و می خواهیم یک دفتر مستقل برای این موضوع در ایلام دایر شود.

نماینده مردم حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم و مسوولان استان بدنبال آن نیستند که سهمی از استان دیگر را بگیرند، بلکه در تلاشم مدیریت منابع در استان صورت گیرد و توسط فرزندان ایلام این موضوع اداره شود.

علیزاده اضافه کرد: امیدواریم این موضوع در یک فضای صمیمی، دوستانه و برادرانه حل و فصل شود، انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به ایلام برگشت ناپذیر است و وزیر اقتصاد و رییس سازمان امور مالیاتی نیز در جریان این موضوع هستند.

وی گفت: انتظار داریم مسوولان و نمایندگان محترم و فهیم استان کرمانشاه عدالت را مدنظر داشته و بدور از حاشیه سازی به حقی که متعلق به استان ایلام است و سالها ادا نشده بود، احترام بگذارند.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی افزود: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از این موضوع عدول نخواهند کرد و در یک فضای برادرانه و با رعایت حقوق همدیگر و حسن همجواری آنرا پیگیری می کنند.

علیزاده با اشاره به مزایای این موضوع تاکید کرد: عوارض ناشی از مالیات و ارزش افزوده با تحقق این امر مستقیما به شهرداری ها و دهیاری های استان تزریق می شود و کمک می کند این منابع برای عمران و آبادانی شهرستان های مختلف ایلام هزینه شود، چراکه شهرداری ها و دهیاری های ایلام با مشکلات عدیده درآمدی روبرو هستند و این موضوع به درآمدهای این ارگان ها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

منبع: ایرنا