راه‌اندازی چاه شماره ۳۱ میدان نفتی رامشیر
راه‌اندازی چاه شماره ۳۱ میدان نفتی رامشیر
چاه شماره ۳۱ میدان نفتی رامشیر از طرح‌های عملیات محور افزایش و نگهداشت تولید ۲۷ مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد، ​​​چاه شماره 31 میدان نفتی رامشیر که با هدف پایش و تثبیت پارامترهای جریانی، اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات درون‌چاهی و بهره‌مندی هر چه سریع‌تر از منافع تولید به‌صورت آزمایشی دی‌ماه 1401 پیش‌راه‌اندازی شده بود، صبح روز یکشنبه (16 بهمن‌ماه) پس از تکمیل عملیات نصب شیرآلات و تجهیزات کنترلی سرچاهی و با حضور نمایندگان کارفرما (شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب) به‌طور رسمی عملیاتی شد.

این دستاورد با بهره‌گیری حداکثری از توان پیمانکاران، تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، همچنین تمرکز بر به‌کارگیری حداکثر ظرفیت پیمانکاران و نیروی انسانی بومی و در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، چالش‌های قراردادی و کمبود شدید نقدینگی، با حمایت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان کارفرمای اصلی طرح­حاصل شده است.

با راه‌اندازی چاه شماره 27 در شهریور ماه امسال، چاه شماره 31 دومین چاه میدان نفتی رامشیر است که با راه‌اندازی آن مجموعاً نزدیک به 5 هزار بشکه در روز بر ظرفیت تولید از این میدان افزوده شده است.

گفتی است با راه‌اندازی 3 حلقه چاه 121، 123 و 124 میدان نفتی منصوری و 2 حلقه چاه 27 و 31 میدان نفتی رامشیر در سال 1401، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در مجموع موفق به راه‌اندازی 7 حلقه چاه در میادین مزبور با مجموع تولید روزانه تقریبی بالغ بر 15 هزار بشکه شده است که بالاترین سهم را در تحقق هدف افزایش تولید از طرح‌های عملیات محور افزایش و نگهداشت تولید میدان‌های منتخب شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در میان همه پیمانکاران فعال طرح‌های مزبور به خود اختصاص می‌دهد.