افزایش ۴۰ درصدی تولید نفت در شرکت نفت و گاز کارون خوزستان
افزایش ۴۰ درصدی تولید نفت در شرکت نفت و گاز کارون خوزستان
مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: تولید این شرکت که بزرگترین شرکت بهره برداری تولیدی در کشور است در سه ماه اخیر ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حسن شهرویی در حاشیه نمایشگاه ساخت تجهیزات نفت در اهواز بیان کرد: این افزایش تولید براساس سیاست های وزارت نفت، شرکت ملی نفت و مناطق نفتخیز جنوب در خصوص تامین گاز و نفت انجام شده است.

وی گفت: برای این افزایش تولید نیازمند اجرای پروژه هایی بودیم تا بهبود عملکرد تولید داشته باشیم و کاهش ریسک تولید را محقق کنیم که خوشبختانه چنین مساله ای محقق شد.

شهرویی افزود: در این زمینه حدود ۱۷۰ طرح با اعتبار یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اجرایی شد تا بتوانیم این مهم را محقق کنیم.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون بشکه ظرفیت تولید شرکت کارون بوده که با احتساب کاهش های تکلیفی، ۱۰۰ درصد تعهد تولید در این شرکت محقق شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون با اشاره به تعامل این شرکت با سازمان محیط زیست گفت: تلاش ما این است که کمترین گازسوزی را در محدوده شهر اهواز داشته باشیم؛ در این زمینه پروژه هایی انجام و یا در دست انجام است و بیش از ۹۵ درصد کاهش گازسوزی داشته ایم و تلاش می کنیم این حداقل گازسوزی را نیز کاهش دهیم.

وی همچنین در خصوص خرید کالا و حمایت از ساخت داخل افزود: این شرکت بیش از یکهزار و ۹۶۰ میلیارد ریال خرید داخل و در راستای حمایت از سازندگان و تولید کنندگان داخل داشته است.

شهرویی ادامه داد: هم اکنون با اجرای طرح های آماک کمتر از پنج درصد گازسوزی در شرکت نفت و گاز کارون داریم.

وی افزود: برای چاه هایی که اُفت فشار دارند برنامه استفاده از تُلمبه های درون چاهی در دست اقدام است. برای ۶۰ حلقه چاه نیز این تلمبه ها در حال استفاده است و در برنامه داریم این تعداد به ۱۴۰ حلقه چاه برسد تا با استفاده از تلمبه های درون چاهی استخراج نفت بیشتری داشته باشیم.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت تولیدی تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با توان تولیدی بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز است.

نمایشگاه تخصصی تجهیزات نفت خوزستان ۱۷ بهمن جاری در محل نمایشگاه دایمی اهواز کار خود را آغاز کرد و تا ۲۰ بهمن دایر است.