سایت پسماند ایران خودرو افتتاح شد
سایت پسماند ایران خودرو افتتاح شد
همزمان با دهه فجر، سایت پسماند ویژه کارخانه ایران خودرو پیش از ظهر امروز (۱۹ بهمن‌ماه) با حضور معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش«نبض انرژی»علیرضا رحمتی در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و جایگاه علم مدیریت در این حوزه به بیان اثرات مثبت مدیریت صحیح  پسماندها برای کاهش تولید زباله و تخریب حداقلی محیط زیست پرداخت.

وی در ادامه بر ارتقای شاخص‌ها و استانداردهای زیست‌محیطی در واحدهای صنعتی تاکید کرد و افزود: شرکت ایران خودرو باید در قالب مسئولیت‌پذیری اجتماعی و راهبردی به مسئله اقتصاد سبز و یا اقتصاد چرخشی نسبت به محصولات تولیدی خود نگاه فراتری داشته باشد.

رحمتی افزود: این مجموعه همچنین باید نسبت به اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی آن با خودروهای تولیدی نو و با استاندارد بالا برنامه مدونی داشته باشد تا شاهد آلودگی هوا به‌ویژه در کلانشهرها از جمله تهران با توجه به افزایش سن خودروها نباشیم.

مهدی داداشی – قائم مقام شرکت ایران خودرو – نیز در حاشیه این مراسم به اقدامات صورت گرفته در ایران خودرو اشاره کرد و گفت: ایران خودرو آمادگی دارد تا تولید خودرو با استاندارد یورو۶ اقدام کند ولیکن لازمه این امر تولید سوخت با استاندارد مرتبط است.

وی همچنین به آمادگی این شرکت برای تولید خودرو برقی و پاک نیز اشاره و اظهارکرد: تولید خودروی پاک هم نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم در کشور است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، در این مراسم از سایت جمع آوری موقت پسماند ویژه،  سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی، بخش تست آلایندگی خودرو و سایر بخشهای مرتبط با محیط زیست بازدید شد.

سایت پسماند ویژه که به منظور تفکیک پسماندهای ویژه از مبدا و قبل از انتقال به مراکز مجاز، با ماهیت موقت احداث شده گام موثری در راستای بهبود مدیریت پسماندها در این مجموعه به شمار می‌رود و این سایت با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و مجهز به حوضچه هدایت شیرابه‌های احتمالی ناشی از انبارش موقت پسماند بوده و کاملا سرپوشیده است.