دوام شبكه برق کشور وعدم خلل بارش‌ها در كار برق‌رساني
دوام شبكه برق کشور وعدم خلل بارش‌ها در كار برق‌رساني
مديركل دفتر نظارت بر توزيع توانير، همزمان با گسترده شدن بارش‌ها، آخرين وضعيت شبكه برق كشور را تشریح کرد.
به‌گزارش نبض انرژی، “مسعود صادقي” در اين خصوص گفت: در حال حاضر شبكه برق با ثبات و پايدار است و مشكلاتي كه در برخي از نقاط به‌دليل بارش‌ها رخ داده، در حال رسيدگي و رفع است.
صادقي با تاکید بر اینکه شبكه برق کشور با بحران گسترده‌اي رو‌به‌رو نيست، اضافه كرد: بارش‌ها به اندازه زمستان نيست كه بتواند خللي در كار برق‌رساني ايجاد کند و بروز برخي خاموشي‌هاي پراكنده به‌دليل بارش‌ها يا طوفان شديد، خارج از تصور نيست.
به گفته وي از شب گذشته در برخي استان‌ها به‌دليل شدت بارش‌ها، راه‌هاي دسترسی برخي روستاها به‌ويژه در استان‌هاي لرستان، هرمزگان و مركزي، بسته شده بود كه خوشبختانه مشكلات ناشي از بارش‌ها رفع شده است و هيچگونه خاموشي در سطح فشار متوسط وجود ندارد.
صادقي خاطرنشان كرد: درحال‌حاضر در خراسان جنوبي نيز مشكلات شبكه در سطح فشار متوسط كه ناشي از بارش باران بود، رفع شده است .
مديركل دفتر نظارت بر توزيع توانير همچنين در خصوص سيستان و بلوچستان نيز گفت: تنها در شهر زابل به‌دليل طوفان شديد، برق تعدادي از روستاها قطع شده است كه هم‌اكنون اكيپ‌هاي عملياتي با حضور در منطقه در حال رفع مشكل هستند.
وی با اشاره به شدت بارش‌ها در استان گلستان گفت: به‌دليل بارش‌هاي شديد در استان گلستان 21 فيدر قطع شده است كه همكاران و گروه‌هاي عملياتي درحال رفع مشكلات هستند.
صادقی درباره مازندران نيز اظهار داشت: به‌دليل بالا آمدن آب رودخانه ناشي از بارندگي شديد و به‌منظور جلوگیري از بروز مشكلات احتمالي و خطر برق گرفتگي شهروندان، با هماهنگي استانداري مازندران برق شمال شهر ساري و شهرستان سيمرغ قطع شده است.
مديركل دفتر نظارت بر توزيع توانير يادآور شد: براساس گزارش‌هاي رسيده هم‌اكنون بارش‌ها در استان خراسان شمالي نيز آغاز شده است، اما تمامی اكيپ‌هاي عملياتي جهت رسيدگي به مشكلات احتمالي در آمادگي كامل به‌سر مي‌برند.
  • منبع خبر : وزارت نیرو